Evenimentul „Juniori digitali” a fost conceput sub forma a trei întâlniri online, pe Zoom. Proiectul a fost desfășurat pentru elevii între 8 și 12 de la Scoala Gimnazială ,,George Coșbuc” din Baia Mare. Prima întâlnire, derulată în data de 5 octombrie, de Ziua Educației, s-a desfășurat sub semnul „inițierii”. După un moment introductiv, invitatul special, Onțiu Nicolae, CEO al companiei locale One-IT, le-a vorbit elevilor despre evoluția și importanța tehnologiei în societatea actuală, despre provocările viitorului, dar și despre competențele pe care viitorii adulți vor trebui să le posede pentru a putea trăi într-o lume tot mai digitalizată.
Am discutat cu copiii despre tehnologii, roboti, case digitale/senzoriale, mașini zburătoare/fără șofer și despre ceea ce ne poate oferi viitorul în zona digitală și de programare. (Onțiu N.)
Tot atunci, David Catălin, student și voluntar în cadrul proiectului, a pregătit un exemplu de programare în aplicația OzoBlockly. Copiii au aflat că există două modalități de programare a ozoboților: prin coduri de culori și în limbajul blockly. Explicațiile și informațiile le-au fost utile micilor școlari pentru a putea realiza ei înșiși scurte programe pentru roboții primiți. Timp de o săptămână, aceștia au avut posibilitatea să exerseze cele două limbaje de programare și să realizeze scurte animații/filmulețe în scratch sau poiecte de programare în OzoBlockly. De asemenea, ei au putut programa, pe baza codurilor de culori, diferite trasee pentru ozoboți.
În cadrul activității din data de 12 octombrie, elevii au avut oportunitatea de a-și prezenta în fața colegilor propriile idei despre lumea digitală și despre viitor. Așa au apărut proiecte și animații ca: ,,Prinde mingea!”, „Cele trei dorințe”, „Leo- leul vegetarian”, „Street” sau „Trasee prin oraș”, în care școlarii au abordat teme precum: importanța sportului în viața noastră, dorințele și împlinirea lor, rolul benefic al fructelor în păstrarea sănătății și impactul negativ al poluării asupra lumii noastre. Proiectul comun al fetelor cu titlul „Trasee prin oraș” ne-a ajutat să descoperim câteva puncte importante din spațiul citadin: școala, parcul, biblioteca, spitalul, muzeul etc.
Ultima întâlnire online din proiect (din data de 15 octombrie) a fost destinată concluziilor. Invitații, colaboratorii și elevii au făcut o analiză a proiectelor prezentate și au fost apreciate cele mai creative și interesante idei. Toți participanții au fost răsplătiți cu diplome și medalii și au fost încurajați să creeze în viitor proiecte care să protejeze planeta și îmbunătățească viața oamenilor.
Evenimentul online este finanțat cu ajutorul programului Meet and Code (https://www.meet-and-code.org/) susținut la nivel european de compania de software SAP. Meet and Code 2021 este coordonat de Haus des Stiftens gGmbH și rețeaua TechSoup Europe în 35 de țări europene și susține, pentru al 5-lea an consecutiv, evenimente de tehnologie și programare aliniate cu misiunea inițiativei Comisiei Europene: Europe Code Week. În România, programul Meet and Code este coordonat de Asociația Techsoup.
Din 2010, Asociația Techsoup (https://www.asociatiatechsoup.ro) creează și oferă resurse IT și experiențe de învățare a tehnologiei pentru organizații nonprofit, tineri și profesori. Asociația Techsoup este câștigătoare a premiului Digital Skills for Education din cadrul European Digital Skills Awards în 2017, competiție organizată de Comisia Europeană.
1 Mesaj
[…] Același lucru îl putem spune și despre elevii de la Școala Gimnazială George Coșbuc din Baia Mare, care au devenit Juniori Digitali cu Meet and Code. >> VEZI AICI […]
Lasa un raspuns sau comentariu
Trebuie sa fii Intra in cont sau Inregistreaza cont nou pentru a posta un mesaj.