În perioada 2-16 mai, timp de două săptămâni am desfăşurat campania prin care inițiatorii alertelor înscrise pe HartaEdu.ro au avut ocazia să își mobilizeze susținătorii și să potențeze astfel la maximum șansa de a rezolva urgențele din educație.
La final de campanie, am tras linie şi avem 20 de unităţi de învăţământ câştigătoare. Fonduri în valoare de 35.000 euro vor merge către şcolile care au crezut în puterea celor mulţi şi au pus umărul la amplificarea nevoii lor.
1. Şcoala Gimnazială “Ştefan cel Mare” din Galaţi este câştigătoarea. Dvs. aţi înscris alerta pe HartaEdu. De la înscriere şi până la câştig care au fost paşii pe care i-aţi urmat?
Da, eu, prof. în învățământul primar Hardulea Cezarina Luminița, anul acesta consilier educativ, am fost alertantul, dar am fost doar mesagerul echipei Școlii Gimnaziale ”Ștefan cel Mare” Galați. Ne-am bucurat de această oportunitatea de a ne prezenta alerta pe hartaedu.ro Pornind de la motoul că ”Fericirea nu e ceva gata făcut. Fericirea vine din propriile noastre acțiuni” ( Dalai Lama)…am hotărât că e momentul de a porni maratonul voturilor. Am înscris proiectul prin care am argumentat de ce este foarte important pentru elevii noștri un laborator Steam. Apoi am argumentat ce demersuri am realizat pentru a ”ne face văzuți ” prin diverse acțiuni. Provocarea a fost când am avut de ales doar două produse/ servicii de care am nevoie pentru alertă. Apoi a început votarea, uneori euforici, alteori greu încercați.
2. Cum aţi reuşit concret să câştigaţi fondurile în valoare de 10.000 euro?
În această prerioadă desfășuram probele pe secțiuni de la Proiectul județean ”Exploratorii Steam” și mai mult ca niciodată am simțit nevoia unui astfel de laborator, de o dotare cu table interactive în toate clasele unde se desfășurau probele. Atunci motivația de a obține fonduri a crescut și am creat zilnic strategii: am lansat mesaje pe grupurile de părinți și elevi, apoi am obținut ajutorul școlilor partenere din proiectele pe care le desfășurăm. Momentul în care ați arătat vineri clasamnetul, mai erau patru zile de vot, am simțit că e perioada cea mai grea, de aceea am cerut ajutorul foștilor elevi, părinți și nu în ultimul rând foștilor colegi de oriunde se aflau. Fiecare familie a apelat la prieteni, cunoștințe, colegi de serviciu pe care i-au convins să voteze și să confime validarea votului. Aici a fost o etapa destul de dificilă pentru că a fost nevoie de realizat mici ”tutoriale”, indicații pe pași cum se poate vota. Dar noi am demonstrat, ca de fiecare dată, că la Școala Gimnazială „Stefan cel Mare” suntem o mare familia. Suntem recunoscători pentru fiecare vot, dar mai ales pentru mesajele deosebite pe care le-am primit și care ne motivau mai mult. Cred că la noi a fost semnul egal între motivație și vis.
3. Dvs. sunteţi unul dintre profesorii care pun mai presus de orice educaţia şi binele copiilor. Ce vă motivează să căutaţi soluţii pentru a-i ajuta pe elevii dvs.?
În Școala Gimnazială ”Ștefan cel Mare” ne dorim să creăm contexte în care elevul poate să-și descopere unicitatea bazându-se pe o profundă cunoaștere a lumii în care trăiește, să fie încurajat să-și urmeze visurile și să acționeze în armonie cu el însuși și cu tot ceea ce îl înconjoară, pentru a deveni omul complex, adaptabil în orice situație, capabil să colaboreze și să lucreze în echipă, cunoscându-și capacitățile și valoarea, dar fiind totodată capabil să recunoască valoarea și capacitățile celorlalți, promovând valori si practici democratice într-o lume a toleranței, a adevărului și a respectului reciproc. Misiunea școlii noastre este aceea de a pune bazele unor comunități flexibile, pentru care învațarea este o călătorie continuă și permanentă atât în școală cât și înafară, o experiență care trebuie să emoționeze, să inspire, să provoace uimire și mirarea, care să permită fiecăruia să exceleze în unicitatea lui. Ne dorim să educăm relații autentice de încredere și de apartenență în spiritul ”celălalt este la fel de important ca și mine”, astfel să reușim să construim parteneriate durabile profesor-profesor, profesor-elev, profesor-părinte prin cultivarea inițiativei de a identifica și cultiva măreția din celălalt. Cu toții avem nevoie să ne simțim valorizați, apreciați în unicitatea noastră, lucru care contribuie la crearea unei comunități puternice.
4. Cum aţi aflat de proiectul HartaEdu?
Am aflat de pe facebook despre proiectul HartaEdu, apoi am intrat pe platformă și am urmărit în ce constă proiectul.
5. Care sunt problemele cu care se confruntă şcoala dvs. si cum vor fi acestea soluționate cu ajutorul sumei câştigate prin HartaEdu?
Școala Gimnazială ”Ștefan cel Mare” trece printr-o perioadă de reabilitare, iar noi am fost relocați în două sedii în decurs de 2 ani, iar acest fapt ne-a făcut să resimțim lipsa lui ”ACASA”! Sperăm că în curând să revenim în sediul nostru, dar am conștientizat că multe materiale și mijloace didactice s-au deteriorat în timpul mutării sau nu mai sunt de actualitate. Intr-o lume în care copiii cresc într-o lume a tehnologie, educația interactivă vine ca o completare firească a metodelor clasice de predare, facilitând colaborarea profesor – elevi în clasă și oferind un grad ridicat de independența, stimulându-le gândirea și imaginația, de aceea avem nevoie de acest laborator STEAM! Dacă inițial suma ni s-a părut foarte mare, apoi, când fiecare cadru didactic a început să scrie pe grupul nostru despre ce are nevoie pentru a crea demersuri didactice atractive pentru elevi, pentru a disemina informațiile pe care le-au primit în multiplele cursuri de formare bazate pe digitalizare, am realizat că ne mai trebuie fonduri. Dar cu siguranță este o bucurie să primim dotări în valoare de 10000 euro. Ne sunt necesari, mai ales ca am pornit de la sloganul ”La școală nouă, dotare nouă, nouă….în 9 secunde de vot.
6. Cum vi s-a părut iniţiativa desfăşurării acestei campanii ce a luat naştere în contextul actual în care educaţia se confruntă cu probleme urgente care nu pot fi amânate şi care au nevoie mai mult ca niciodată de susţinători?
Vă felicit pentru această campanie de a ”deschide drumuri spre (ne)cunoscut”! Este un efort de a aduna cât mai mulți investitori, Oameni cu suflet mare, să ne ajute atunci când suntem în impas. M-au impresionat nevoile colegilor noștri care nu au condiții decente în sediile din școlile rurale, dar am zâmbit fericită când vedeam că în timpul campaniei a mai fost rezolvată o astfel alertă. Felicitări! Vă Mulțumim pentru că ați apărut în viața elevilor de pretutindeni!
7. De ce credeţi că este important ca profesorii să îşi suflece mânecile şi să caute ajutor?
Poate că la început este neîncrederea că ți se pot rezolva nevoile, apoi simți că dorința de a împlini un vis depinde de un vot. Nu este ușor, este momentul în care te expui și îți asumi, dar ești bucuros să afli că societatea, comunitatea în care te afli rezonează cu tine. Elevii noștri merită să beneficieze de un învățământ modern! Educaţia nouă „ formează un copil capabil să întâmpine lumea de mâine nu ca o fiinţă învinsă, supusă, ci ca o persoană conştientă de puterea, de responsabilitatea şi de drepturile sale”. (GASTON MIALARET )
8. Ce sfat aveţi pentru profesorii care încă nu au intrat pe HartaEdu să înscrie nevoia lor?
Dacă noi am reușit, oricine poate să își împlinească visul! Credeți în visul dumneavoastră și se va realiza! Succes în nobila misiune de cadru didactic!
Un mesaj de încheiere, vă rugăm.
Atunci când imposibilul devide posibil înseamnă că suntem oamenii potriviți la momentul oportun. ”Când visele devin realitate, nu mai sunt visele tale” (Queen Latifah)
Lasa un raspuns sau comentariu
Trebuie sa fii Intra in cont sau Inregistreaza cont nou pentru a posta un mesaj.