Cabinetul de lucru al Ambasadorilor Digitali

Comuna Valea Doftanei, Prahova, RO

Acest proiect este o continuare firească a tuturor activităților desfășurate în ultimii 2 ani. Are ca punct de pornire dezvoltarea abilităților digitale, inteligența emotională, gândirea critică și cooperarea copiilor din generația actuală de elevi, însă reprezintă de asemenea un start semnificativ pentru toate generațiile care îi urmează. Proiectul duce tehnologia în mâinile celor mici, care vor și pot, cu ajutorul ei să îngrijească și să protejeze mediul înconjurător în timp ce învață și se distrează.

Cabinetul de lucru al Ambasadorilor Digitali

Elevii mei un total de 21 elevi

Elevii din Teșila, Valea Doftanei îndrăgesc locul în care s-au născut, în care cresc și unde se joacă, așa că fac tot ce pot pentru a-l proteja.

In aceasta sala de clasa sunt educate 14 fetite dintr-un total de 21 de copii. 14 viitoare tinere femei cu valori si principii sanatoase. Cu inclinatii catre stiinta, pasionate si curioase de tot ceea ce le inconjoara.

Poluarea nu mai este doar preocuparea specialiştilor din diferite domenii ale stiintei si tehnicii, ale statelor si guvernelor ori ale oamenilor mari, ci și a celor mici. Un exemplu care intra pe lista obiectivelor protejate de către micuți, este Barajul Paltinu din Valea Doftanei, unde aceștia desfășoară deseori activități extrascolare și învață activ, dar care este împovarat de resturile lăsate în urma de turiști.

Astfel, micii programatori au început să realizeze joculețe în Scratch, jocuri de programare pe care ulterior, fără calculatoare, le-au pus în practică în fața  bunicilor pentru a le arata dragostea lor față de natură cu rugămintea și speranța că ii vor determina să nu mai polueze apele barjului si împrejurimile.

Încă din clasa întâi, când au început să lucreze în laboratorul de informatică al școlii, a fost observat un impact pozitiv al tehnologiei în dezvoltarea abilităților digitale. De la înțelegerea noțiunilor spațiale, prin jocurile propuse de “Hour of Code”, exersarea alfabetului prin scrierea literelor în Word Cloud, desenarea figurilor muzicale în Chrome Music Lab cât și colaborarea, munca în echipă, în proiectele eTwinning sau temele din Google Classroom care permit corectarea și evaluarea între colegi.

Proiectul meu

Obiectivele formulate sunt foarte clare: au nevoie de o sala de clasa digitala pentru a tine pasul cu progresele in educatie de peste tot in lume, aferente secolului 21. De asemenea, vor sa fie un exemplu atat pentru ceilalti elevi ai scolii cat si pentru intreaga comunitate. Acestea pot fi “sparte” in obiective mai mici sau mai succinte. Plecand de la ideea de a le face viata de zi cu zi mai usoara in sala de clasa, cu ajutorul profesoarei, de a participa la activitati care sa le stimuleze creativitatea si setea de cunoastere, pana la impactul pe care aceasta sala de clasa smart il poate avea in comunitate in randul parintilor. Vorbim insa si de impactul pe care il poate avea pe termen lung, modeland tineri, deveniti apoi adulti care nu doar bifeaza anumite calitati intr-o lista, ci si le-au insusit, punand in practica tot ceea ce au invatat teoretic de-a lungul anilor.

Realizarea joculețelor în Scratch, “întâlnirile” online cu participanții celorlate țări din programul eTwinning, reprezină doar începutul. Educația de secol 21 este o normalitate pentru elevii din Valea Doftanei, iar digitalizarea modului de lucru la clasă este “obligatorie”. De asemenea, conștientizarea impactului pe care comportamentul fiecăruia îl are asupra mediului înconjurător, este responsabilitatea fiecăruia. Iar elevii din Valea Doftanei sunt printre acei copii cu viziune, intuind natural faptul că sunt o parte deloc neglijabilă din această mișcare.

Cele mai importante elemente există deja, conștientizarea fiind cap de listă, urmată îndeaproape de inițiativă și implicare. Însă, lipsește o parte esențială și anume existența echipamentelor digitale, cu ajutorul cărora își pot vedea cele mai îndrăznețe idei materializate.

Pentru că nu e doar o joacă, au mers mai departe implicându-se într-un proiect eTwinning intitulat “Be eco-friendly, eTwinner!”, proiect in cadrul căruia se află copii din Lituania, Grecia, Polonia, Serbia, Turcia, Spania și Portugalia, alături de care vor cauta soluții de ecologizare și protejare a minunatelor zone în care cresc.

În desfășurarea proiectului, partenerii în fapte bune din țarile participante au anul acesta 4 reuniuni virtuale, care pentru programatorii noștri sunt greu de bifat. Laboratorul de informatică nu este echipat corespunzător. Toate activitățile intreprise in cadrul proiectului nu sunt pentru copii doar lecții de mediu și limba engleză, sunt lecții ce le dezvoltă abilitățile digitale, exersează matematica, învață geografie, literatura universala si in final le cultiva spiritul civic.

Cei 21 de ambasadori digitali încearcă din rasputeri să extragă din tehnologie toate avantajele pentru a reusi sa invete. Cu scopul de a se transforma din consumatori în creatori de jocuri “verzi”. De asemenea, să folosească tehnologia pentru a învata într-un mod interactiv toate materiile, fac asta și acum însa, nu pe cele mai performante telefoane.

Obiectivele copiilor sunt SMART (specific, measurable, attainable, realistic and timely), sunt specifice, îndreptate către două scopuri majore: dezvoltarea lor prin invatare si protejarea mediului injonjurator,pot fi masurate si atinse datorita entuziasmului si implicarii lor, realiste fiindca prin puterea exemplului pot insufla comportamente ecologice, si sunt cu siguranta timely, actuale si foarte potrivite vremurilor noastre

Acest proiect ne va ajuta sa inradacinam si sa dezvoltam copiilor abilitatile digitale, gandirea critica, inteligenta emotionala si invatarea tuturor materiilor intr-un mod cu adevarat captivant si distractiv.

Acest proiect ne va ajuta sa inradacinam si sa dezvoltam copiilor abilitatile digitale, gandirea critica, inteligenta emotionala si invatarea tuturor materiilor intr-un mod cu adevarat captivant si distractiv.

In 6 luni de la implementarea acestui proiect, copiii vor avea acces la peste 400 de lectii in format digital, lectii de care vor beneficia si urmatoarele generatii. Pe termen lung, copiii clasei a III a impreuna cu profesorul ofera “consiliere” celor care vor sa invete si sa se alature in protejarea mediului cautand si gasind solutii “verzi” utilizand tehnologia in cele mai creative moduri cu putinta.

Astfel, munca de cercetare pentru protejarea mediului va continua si va lua amploare, copiii avand posibilitatea sa acceseze toate programele propuse in care se va lucra in cadrul proiectului de pe platforma eTwinning. Activitatile la care au participat deja si-au aratat efectul, copiii au deprins si dezvoltat abilitati antreprenoriale astfel, au propus o strangere de fonduri cu ajutorul unui targ de prajituri pentru a cumpara un videoproiector, iar materialele promotionale vor fi realizate chiar de ei in Canva.

Materialele necesare de care au nevoie sunt: o tabla inteligenta, un laptop si tablete pentru fiecare copil, costurile fiind mai greu de acoperit din vanzarea de prajiturele.

  • h
  • h
  • h
  • h
  • h
  • h
  • h
  • h

Companii care au investit în educație

?>

Bugetul proiectului

Lucruri de care avem nevoie Cost unitar Cantitate TOTAL
Pachet Interactiv EDU PROFESIONAL Optoma 83" 7705.49 lei 1 7705.49 lei
Tableta Allview Viva C703 199.00 lei 21 4179 lei
Laptop Dell Inspiron 3583 1749.99 lei 1 1749.99 lei
Logistica 365.52 lei 1 365.52 lei
Necesar achiziții 14,000 lei Total cost proiect 23,980 lei
Logistică & deplasări 2,100 lei
Comisioane Financiare 420 lei
Raportare Financiară 500 lei
Normă Project Management 1500 lei
Comunicații 200 lei
Buget Fundraising 1000 lei
Buget Neprevăzute 700 lei
Buget de comunicare 1380 lei
Overhead 2,180 lei
Ana Clara Grecu a inițiat acest proiect în urmă cu 5 luni, în data de ianuarie 31, 2020
3417 vizualizări
Proiectul este întreținut de triada Narada, compusă din

Noutăți

Încarcă mai multe...

211 Mesaje

Mariana Iuliana Ion
Mariana Iuliana Ion

Idea este minunata, ideal ar fi sa se poată îndeplini! Succes în realizarea proiectului!

Adela Beca
Adela Beca

Pentru toată munca, toate ideile și activitățile digitale pe care le faceți la clasă și în comunitate, un super Ambasador Îndreptar Digital. Mult succes!

Petrea Veronica Marilena
Petrea Veronica Marilena

Succes!

Comsa Rozina
Comsa Rozina

….sunteți creativi și isteți!

Tiganus Jenica
Tiganus Jenica

Ma bucur pentru voi!

Ilie Nina
Ilie Nina

Felicitări și succes in continuare!

Stanciu Mariana
Stanciu Mariana

Sunteti ambițioși și meritati!

ADINA VERONICA GODJA
ADINA VERONICA GODJA

Sunteti ambițioși!!

Anonymous
Anonymous

sunteti un model ptr toti elevii dvs ! Chapeau !

Ioana Andrada
Ioana Andrada

Faceti lumea mai buna 🙂

Lasa un raspuns

Esti logat ca si . Iesi din cont?

Proiect finalizat
Acest proiect a avut 542 susținători
Continuând mai departe, sunteți de acord cu Termenii și Condițiile de utilizare ale platformei narada.ro, precum și cu Politică de Confidențialitate a Datelor cu Caracter Personal. Înregistrarea dumneavoastră în baza de date, presupune și transmiterea ocazională de notificări via e-mail.
Proiecte asemanatoare
Roman, Neamt, Romania
4,1K
TEHNO ZOOM – Makerspace educațional pentru domeniul electronicii/roboticii
1,0K susținători 542 23,980 lei În curs de finanțare

Makerspace-ul educational TEHNOZOOM este locul unde robotica, informatica si automatizarea se imbina ...