Creative Mindset Maths – Să cre(e)zi că poți Frasin, RO-SV
Proiect sustinut de Proiect sustinut de Petrom
Frasin, RO-SV
Proiect de tip Clasa secolului 21
Acest proiect a fost finanțat complet cu suma de 20,392 lei
Acest proiect va impacta un număr de 66 elevi
COVRIG ELENA-SIMONA inițiator proiect utilizator verificat
Membru al organizației
SuperTeach

Povestea mea

Multă vreme am crezut că am ajuns profesor „din întâmplare”. Iubeam matematica și… am ales să studiez matematica. Fără să mă gândesc prea mult dacă vreau să fiu profesor de matematică.

După finalizarea studiilor am avut „nenorocul” să profesez în medii defavorizate. Primul an de stagiu a fost într-un sat izolat. Apoi am predat 6 ani în învățământul special după care  în zone care se confruntă cu problem economice, probleme sociale etc. Am lucrat 9 ani ca voluntar la Asociația Umanitară FAM din Gura Humorului. În cadru acestei asociații am susținut activități extrașcolare (dans popular și meditații la matematică) pentru copii din medii defavorizate din oraș și satele învecinate.

Am muncit mult, mi-am asumat responsabilitatea și am căutat soluții. Am înțeles că totul începe cu mine. De fapt, cu fiecare dintre noi. Și am mai înțeles ce mare binecuvântare este să fii dascăl.

În anul școlar 2018-2019 am coordonat proiectul ”Școala Veselă”- în cadrul proiectului național „De-a arhitectura în școala mea” sub îndrumarea asociației  „De-a arhitectura”. A fost o activitate extrașcolară desfășurată cu sprijinul unui arhitect voluntar (dra. Iulia Cosovanu), prin intermediul căruia, împreună cu elevii, am ales o idee, am proiectat amenajarea unui spatiu din școala noastră, am organizat activități de strângere de fonduri și am primit sponsorizare și am realizat acest proiect. Alte detalii pot fi găsite și în numărul estival al revistei „Casa şi Grădina”:  https://tinyurl.com/y37ovq3r

Proiectul „Școala Veselă” derulat anul trecut în parteneriat cu asociația De-a Arhitectura a deschis o altă perspectivă asupra a ceea ce putem face împreună. Astfel a luat ființă ideea unui alt proiect care își dorește să sublinieze importanța colaborării între toți factorii importanți din educație și pe care noi l-am numit „Împreună facem o școală mai bună”. Așa a apărut un nou vis: amenajarea spațiului din curtea școlii.

Și, ca și cum am fi plantat o sămânță în univers, am aflat de proiectul „Clasa din curtea școlii” derulat de asociația Life Education for All în parteneriat cu asociația Zi de Bine.

Am aplicat și…

… restul e poveste…

http://sparknews.ro/2020/10/22/o-scoala-mai-vesela-cu-clase-in-aer-liber-la-bucsoaia-locul-in-care-schimbarea-se-face-impreuna-iar-elevii-invata-matematica-aplicata/?fbclid=IwAR1in6BrTA7sTDXwH9zjYjOnjVX3z9FS2gVnRh9WLLIWY82Fak5hZjfkOVk

În decursul ultimilor ani am proiectat și am susținut mai multe discipline opționale (Matematică aplicată, Matematica și limbile străine, Matematică aplicată în arhitectură, Matematică și mentalitate) scopul principal al acestora fiind crearea unui context mai puțin rigid și stimularea curiozității copiilor precum și a bucuriei de a studia matematica. In cadrul cursurilor opționale abordăm subiecte referitoare la :

  • mentalitatea flexibilă versus mentalitate fixă, precum și modul în care aceasta se reflectă în realitate; dezbateri pe această temă. Întocmirea unor proiecte de identificare a celor două tipuri de mentalitate ( studiu de caz personalități, vedete, alte persoane cunoscute)
  • neuroplasticitate, felul în care funcționează și se dezvoltă creierul uman.
  • importanța propriei păreri în legătură cu ceea ce poți fi în stare să faci sau să nu faci ( cu trimiteri la matematică)
  • rolul ”eșecului” în viață; faptul că în matematică, așa ca și în viață, e bine dacă nu găsești o rezolvare , e bine când nu reușești pentru că fiecare ”eșec” înseamnă învățare ( cu trimitere la neuroplasticitate).
  • importanța studierii în echipă, a dezbaterilor, a soluțiilor alternative
  • matematica o găsim peste tot în mediul înconjurător

„Să cre(e)zi că poți!”

De ce să mă susții?

Matematica este o materie schingiuită de sistemul de învățământ. Elevii învață foarte devreme că „nu sunt talentați” la matematică. Se întâmplă asta și pentru că de multe ori se depășește nivelul natural, normal de dezvoltare cognitivă a copilului. Se trece la abstractizări prea devreme, când mintea copiilor nu este încă pregătită și mulți copiii învață că matematica „nu e pentru ei”. Matematica este o știință vie, matematica e frumoasă, matematica are aplicabilități în domenii surprinzătoare. Acesta este mesajul care îmi doresc să ajungă la toți elevii și pe care doresc să îl transmit prin resursele acestui proiect.

Eu susțin "Creative Mindset Maths – Să cre(e)zi că poți"

Susțin proiectul „Creative Mindset Maths – Să cre(e)zi că poți” pentru că, pe termen lung, doar prin educație vom reuși să schimbăm ceva în jurul nostru. Eu am avut acces la educație și împreună cu Simona, care este foarte dedicată, vreau să le oferim o șansă ți copiilor din clasele ei.

Armina Popeanu

Architect & Creative Business Mind @AArchitects & Lyria

Sunt arhitect specializat în design interior, cu o pasiune pentru culori și antreprenoriat în domeniile creative.

Ajut familiile din București și orașele mari din România să adauge plus valoare calității vieții lor cu ajutorul spațiului de locuit.

Click și află mai multe despre mine!

Povestea elevilor mei

Peste 70% dintre elevi au o mentalitate fixă în ceea ce privește atitudinea lor față de studierea matematicii și mai puțin de 30% au convingerea că fiecare dintre ei poate studia cu succes matematica și că totul depine de efortul pe care îl depun. Elevii provin din medii defavorizate din punct de vedere financiar (peste 70% dintre părinți nu au un loc de muncă stabil), iar nivelul de educație al părinților este foarte scăzut (15% au absolvit doar învățământ primar, 75% învățământ gimnazial, 5% învățământ liceal, 5% învațământ superior). În fiecare clasă 20% dinte elevi prezintă risc de abandon școlar din lipsa încrederii că ar putea continua studiile. În general, părinții consideră că dacă ei nu au fost „buni la matematică” nici copiii nu pot, și nu îi încurejează să depună mai mult efort. Peste 90 % utilizează dispozitive improprii pentru conectarea la lecțiile online și au putine cunoștințe în ceea ce privește utilizarea tehnologiei în scop educațional. Aproximativ 12 elevi nu se pot conecta la lecțiile online (nu dispun de dispozitive și/sau internet)

Rezultate urmărite

În cadrul Clubului Micului Matematician se vor organiza o serie de sesiuni de predare interactivă (bazată pe studiul individual, muncă în echipă, experimentare, aplicații practice, proiecte de echipă și/sau individuale) Obiectivele proiectului: • În anul școlar următor 70% dintre elevii de gimnaziu vor participa la activitățile extrașcolare desfășurate în cadrul Incubatorului de matematică • Notele de la evaluarea finală la matematică vor fi mai mari cu cel puțin 1 p comparativ cu cele de la evaluarea inițială ( pentru toți elevii clasei). Scopul proiectului este schimbarea mentalității elevilor, încurajarea gândirii creative, creșterea interesului pentru învățare, creșterea capacității de a analiza situații problemă atât în cadrul orelor de matematică cât și în situații obișnuite. În acest mod intenționăm să obținem o creștere a rezultatelor școlare în ceea ce privește studierea matematicii precum și a rezultatelor la evaluările naționale.

Drumul meu spre reușită

1. Amenajarea unui incubator de matematică – Creativ Mindset Maths 2. Susținerea unui curs extrașcolar care promovează rezolvarea de probleme practice ( de matematică aplicată), învățare pe bază de proiect. 3. Utilizarea aplicațiilor ASQ, Geogebra, Kahoot în cadrul orelor de matematică 4. Organizarea unui club al micului matematician cu participarea elevilor din gimnaziu Prin intermediul acestui proiect vom înființa un Club al micului matematician cu participarea elevilor din gimnaziu. Intenția este ca acest club să aibă caracter permanent. Ne dorim să selectăm un grup cât mai numeros de elevi care doresc să-și îmbunătățească sau să aprofundeze matematica înafara orelor de curs. În cadrul Clubului Micului Matematician se vor organiza o serie de sesiuni de predare interactivă (bazată pe studiul individual, muncă în echipă, experimentare, aplicații practice, proiecte de echipă și/sau individuale) Voi colabora colega mea profesoara de matematică și cu învățătorii de la Școala Gimnazială Frasin. Sper ca activitățile desfășurate în cadrul Clubului să deschidă o altă perspectivă asupra învățării, șă ofere o alternativă de petrecere a timpului liber pentru elevi și să fie inspirație pentru ceilalți profesori și elevi.

Promisiunea mea

Voi mediatiza activitățile în cadrul paginii web a școlii. Voi și monitoriza asigura participărea la activități a elevilor. Voi monitorizarea rezultatelor școlare. Vă voi fi recunoascătoare.
Acest proiect a fost inițiat acest proiect în urmă cu 3 luni, în data de 2 noiembrie 2020, de către COVRIG ELENA-SIMONA, Profesor gimnaziu la Școala Gimnazială Bucșoaia din Frasin, Suceava

Bugetul proiectului

Lucruri de care avem nevoieCost unitarCantitateTOTAL
Laptop Lenovo V15 2873.99 lei1 2873.99 lei
Imprimanta laser color Canon I-Sensys 998.00 lei1 998 lei
Cartus toner 054H BK 3100 Pag Compatibil Canon i-SENSYS 89.25 lei1 89.25 lei
Pachet tabla interactiva pentru clasa 12324 lei1 12324 lei
KALLAX Etajeră 499 lei1 499 lei
Ansamblu depozitare – Model 2 397.27 lei1 397.27 lei
Etajera 29×88 – Model 1 150 lei1 150 lei
Set 3 cutii depozitare multicolore – Model 3 44.90 lei2 89.8 lei
Set 3 cutii depozitare multicolore – Model 2 91 lei2 182 lei
Necesar achiziții 17,603 leiTotal cost proiect 20,392 lei
Comisioane Financiare 528 lei
500 lei
Costuri Neprevăzute1,760 lei
Acest proiect este susținut de Petrom, cu sprijinul Mastercard, în campania Drumul spre Școală
O inițiativă
cu sprijinul
Acest proiect a fost finanțat complet cu suma de 20,392 lei

Donatori ce au susținut acest proiect

DG

Dănuț Gemanar

100 lei 17 decembrie 2020
CU

Corina Ursache

150 lei 15 decembrie 2020
ic

iulia cosovanu

100 lei 5 decembrie 2020
Donator anonim

Donator anonim

50 lei 1 decembrie 2020
ES

Elena Stanisor

100 lei 28 noiembrie 2020
Donator anonim

Donator anonim

100 lei 28 noiembrie 2020

Noutăți

Încarcă mai multe noutăți

4 Mesaje sustinatori

Oana Pauna
Oana Pauna

Buna ziua, Sunteti extraordinara si va salut si felicit din Strejnicu, Prahova. Eu nu am avut parte de o asemenea profesoara nici in gimnaziu, nici la liceu la M1. De fapt, m-am mutat la filologie de teama bacului la o materie dificila in liceu cu o profa care nu ma suporta. In gimnaziu mi-a placut mult matematica, mai ales algebra si geometria in spatiu. Mi-ar fi placut sa pastrez o amintire frumoasa cum le oferiti elevilor dumneavoastra, de aceea va sustin. Sunt freelancer si va trimit o mica suma de bani pentru a nu renunta, a va incuraja. Sa aveti o zi extraordinar de frumoasa!

Hopulele Giulia Alessia
Hopulele Giulia Alessia

Eu va susțin să facem copii mai bucuroșii

Sorin Onișor
Sorin Onișor

deoarece îmi pasă !!!

URSACIUC MIHAELA
URSACIUC MIHAELA

Susțin proiectul pentru că o admir pe Simona și sunt tare mândră de ea.

Lasa un raspuns sau comentariu

Trebuie sa fii sau pentru a posta un mesaj.

Proiect finanțat!
Acest proiect a reușit alături de 9 susținători și 14 donatori
Continuând mai departe, sunteți de acord cu Termenii și Condițiile de utilizare ale platformei narada.ro, precum și cu Politică de Confidențialitate a Datelor cu Caracter Personal. Înregistrarea dumneavoastră în baza de date, presupune și transmiterea ocazională de notificări via e-mail.