Digital Cluster for kids Galaţi, RO-GL
Galaţi, RO-GL
Proiect de tip Clasa secolului 21

Povestea mea a început încă de când eu însămi eram școlăriță. Am avut parte de o doamnă învățătoare care mi-a devenit model și a cărei activitate o copiam și o […]

1.800 lei din 36.027 lei stransi
29 zile rămase
3.7K vizualizări
Acest proiect va impacta un număr de 26 elevi
Tanasaciuc Valentina inițiator proiect utilizator verificat
Nu este membru al unei organizații.

Povestea mea

Povestea mea a început încă de când eu însămi eram școlăriță. Am avut parte de o doamnă învățătoare care mi-a devenit model și a cărei activitate o copiam și o continuam acasă. Așa se explică cum cărțile vechi ce îmi cădeau sub mână s-au transformat în cataloage, iar pereții mamei au devenit tablă de scris. Ulterior, urmând liceul de profil, mi-am dat seama că îmi place să îi învăț pe alții și asftel, am devenit învățătoare. Am rămas învățătoare chiar dacă de-a lungul timpului am avut oportunități în a schimba traseul profesional. Am ajuns în momentul în care am conștientizat că a face munca de învățătoare este ceea ce știu să fac mai bine. Și acest lucru îl știu și de la foști elevi care, adulți fiind, mă caută folosind diverse mijloace pentru a-mi povesti cum au evoluat sau pur și simplu doar pentru a mă întâlni. Strângâdu-i în brațe și ascultându-le ritmul inimii (căci doar acolo mai ajung), îmi dau seama că emoția este la fel.

Îmi doresc să fac activitățile de învățare atractive, cu beneficii reale în devenirea copiilor cu care lucrez la clasă. Am învățat cât am putut de mult de la cei cu care am interacționat pe parte profesională. Așa am preluat de la un mentor deosebit ideea de a-i învăța pe copii ”lucruri deștepte”, lucruri care să le fie de folos, să îi ajute să se dezvolte și să se descurce singuri.

Creativitatea, perseverența, disponibilitatea și implicarea sunt calitățile pe care, de-a lungul timpului, le-am pus cel mai des în aplicare în munca mea cu copiii. M-am pus de multe ori în „papucii” copiilor și m-am întrebat ce mi-aș dori să învăț. Am ajuns la concluzia că cel care știe cel mai bine ceea ce își dorește să învețe este copilul, eu fiindu-i doar ghid în lumea cunoașterii și oferindu-i metode de lucru și de investigare.

Îmi doresc să îi învăț pe copii ceea ce pot folosi singuri în viitor. Îmi doresc să învăț copiii să aibă încredere că pot reuși să schimbe lumea, să o transforme așa cum e mai bine pentru ei. Așa cum spunea și un autor consacrat, imi doresc să-i pregătesc pe copii pentru viitor, nu doar pentru prezent.

În lucrul zilnic cu elevii, am început să număr pașii pe care reușim să îi facem împreună pe drumul cunoașterii. Așa că, atunci când îmi stabilescu demersul didactic, mă întreb: „Ce lucruri deștepte îi pot învăța eu astăzi?”

 

De ce să mă susții?

Învățând ”lucruri deștepte” în cadrul acestui proiect, cei 26 de ștrumfi isteți vor dobândi abilități pe care ulterior le vor putea dezvolta, ajungând adevărați profesioniști și, la rândul lor, învățându-i pe alții ”lucruri deștepte." Avem nevoie de susținerea tuturor celor care cred că viitorul poate fi schimbat prin educație.

Eu susțin "Digital Cluster for kids"

Motivul pentru care m-am implicat în acest proiect este importanța pe care o acord educației, mai ales din postura de mamă.

Mirela Axente

Manager @Creativ AZT Mechanical

Ce mă definește? Faptul că mă concentrez pe lucrurile care îmi plac și să le împing spre performanță, deoarece la final nu este important doar să faci ceea ce îți place, ci și să excelezi.

Click și află mai multe despre mine!

Povestea elevilor mei

În clasa pregătitoare pe care o am în grijă sunt 26 de copii, cărora le-am spus încă de la început Ștrumfii Isteți. Sunt înzestrați cu o curiozitate debordantă de a afla și cerceta tot ceea ce îi înconjoară. Le place tot ceea ce este aproape de preocupările și interesele lor. Sunt capabili să își asume roluri de oameni mari. Astfel, au abordat teme serioase precum schimbările climatice, căci și-au dat seama că și ei pot da o mână de ajutor planetei așa cum știu ei mai bine: să colecteze selectiv, să planteze copaci și să discute și cu alții copii din alte țări, de pe alte continente despre soluțiile pe care le au ei la îndemână pentru a ajuta Pământul. Au reușit să transmită dragostea lor pură și energia lor către planeta pe care locuiesc printr-o îmbrățișare dată copacilor. Totodată, au învățat foarte multe de la natură. Așa au aflat cât de importante sunt albinele pentru viața pe pământ prin participările la activitățile din cadrul unui proiect complex "3D_Honey - Mierea de albine de la stup la imprimare 3D," proiect finanțat de Fondul Științescu și implementat de către Fundația Comunitară Galați. În cadrul acestor activități au aflat despre forma de hexagon pe care au reprodus-o cu ajutorul creioanelor 3D. Prin participarea la evenimentul internațional Code Week, activitatea lor a ajuns să fie cunoscută și altor copii din alte țări. În cadrul proiectelor eTwinning, copii au reușit să colaboreze virtual cu colegi din alte țări. Deocamdată suntem doar la stadiul de discuții și împărtășiri din experiențele proprii, dar pe viitor vor putea face mult mai multe lucruri împreună. Deși sunt mici, atât ca vârstă cât și ca dezvoltare fizică, sunt toți o inimă și își doresc să se implice în cât mai multe activități și să colaboreze cu cât mai mulți copii de aceeași vârstă sau chiar mai mari pentru a face lucruri deosebite pentru că ei știu că pot face orice. Contextul actual de învățare le oferă posibilitatea de a folosi la maxim deprinderile digitale, pe care ei le au în mod nativ. Nu le este teamă să se implice în situații noi, chiar problematice, căci reușesc să folosească tot ceea ce știu pentru a găsi soluții. Așa au reușit să experimenteze rețeta de săpun după ce, cu sprijinul părinților (căci nu știu să citească), s-au documentat cu privire la modul de realizare a săpunului. Faptul că învață în modul hibrid îi pune în situația de a interacționa atât în mediul școlar, dar și în mediul virtual. Chiar dacă sunt încă în etapa de formare a deprinderilor de utilizare a dispozitivelor digitale, sunt interesați să exerseze cât mai multe aplicații pentru a învăța cât mai multe. Este unul dintre motivele pentru care le place la școală - ”Ne place că învățăm lucruri interesante, că facem activități interesante, că ne-am făcut prieteni în India și Republica Moldova”.

Rezultate urmărite

Odată ce vom reuși să implementăm acest proiect, voi ști că toți cei 26 de ștrumfi isteți ai mei voi fi conectați zilnic și vor putea asimila mai ușor numărul mare de schimbări din această perioadă. Mă voi vedea zilnic cu toți copiii, iar ei se vor putea descurca singuri, independent de părinții/tutorii lor, folosindu-și abilitățile digitale cu care sunt înzestrați. Astfel, vom realiza o comunitate de învățare, în care copiii vor putea învăța de la specialiști sau chiar de la alți copii din alte țări. Ne vom putea implica activ în derularea proiectelor eTwinning, iar rezultatele proiectelor vor deveni vizibile și în comunitate. După primul an de implementare, cu siguranță toți cei 26 de ștrumfi vor avea abilitățile digitale dezvoltate și vor putea să folosescă aplicații mult mai complexe decât Wordwall, Jigsaw, Chatter pix sau Blaberrize pe care le folosim la acest moment. Ne propunem să realizăm și activități din planul de activități al Proiectului Național „Școli prietenoase cu natura” organizat de SOR, în care pot folosi dispozitivele digitale pentru a înregistra observații din mediul apropiat (specii de păsări, număr de hrănitori, monitorizare păsări la hrănitori, etc). De asemenea, cu ajutorul acestui proiect, vom putea desfășura și activitățile opționalului ”De-a arhitectura”, care le permit copiilor să creeze construcții arhitecturale în mediu digital, adaptate vârstei de 6-7 ani. În speranța că proiectul va avea și o continuitate, vom putea crea ateliere de învățare digitală pentru alți școlari sau viitori școlari. De asemenea, vom putea face schimburi cu partenerii din cadrul proiectelor colaborative legate de învățarea digitală. Toate aceste tipuri de activități vor face ca toți cei 26 de elevi să folosească cu ușurință diverse aplicații digitale, care să-i ajute să își însușească conținuturi științifice într-o manieră contemporană.

Drumul meu spre reușită

Odată ce vom reuși să achiziționăm dispozitivele de care avem nevoie, vom putea desfășura în mod curent toate activitățile școlare într-o formă apropiată intereselor și preocupărilor copiilor. Mă refer la activitățile formale, dar și la cele non-formale. Prima activitate vizează familiarizarea copiilor cu lucrul pe tabletă, abordând activitățile de la simplu la complex. Bineînțeles că vom apela la părinții copiilor care și-au exprimat acordul în a-i sprijini, pentru ca ștrumfii să reușească să se descurce singuri în mediul virtual. Vom lua legătura cu specialiști din cadrul Universității Dunărea de Jos Galați, care nu de puține ori s-au implicat în mod activ în activitățile derulate la clasă. În funcție de specificul activității sau al temei de învățare, vom implica mentori din comunitatea locală care desfășoară și susțin activități de învățare: Teatrul de păpuși Gulliver Galați, Complexul Muzeal Științele Naturii Galați sau chiar din afara comunității locale. Am în vedere muzee și alte organizații care desfășoară activități în domeniul educației. Mi-as dori ca proiectul să aibă o durată de cel puțin 2 ani, cu posibilitatea prelungirii lui și a implicării și altor mentori. Activitățile din proiect vor putea fie reluate și chiar dezvoltate ulterior prin transformarea beneficiarilor direcți în mentori pentru alți copii din comunitatea imediată, din comunitatea rurală sau din comunități defavorizate.

Promisiunea mea

Aș porni de la o primă promisiune a unui părinte care m-a asigurat că mă va susține în toate demersurile educative pe care le voi iniția pentru copii. Așa cum i-am promis și dumnealui, vă pot spune și dumneavoastră, celor care doriți să ne susțineți, vă asigur că voi depune toate eforturile pentru a-i transforma pe copii în oameni, în oameni mari. Dincolo de cuvinte, va exista o vizibilitate permanentă a activităților proiectului prin intermediul unei pagini în mediile de socializare sau chiar prin construcția unui site al proiectului. Popularizarea proiectului în mass-media locală sau pe pagini/ site-uri de profil va constitui o altă modalitate de informare în legătură cu activitățile, reușitele sau nevoile proiectului.
Acest proiect a fost inițiat acest proiect în urmă cu o lună, în data de 3 noiembrie 2020, de către Tanasaciuc Valentina, Profesor învățământ primar la Scoala Gimnaziala nr. 28 Galati din Galati, Galati

Bugetul proiectului

Lucruri de care avem nevoie Cost unitar Cantitate TOTAL
Tableta Samsung Galaxy Tab A (2019), Quad Core, 8″, 2GB RAM, 32GB 684 lei 26 17784 lei
Pachet tabla interactiva pentru clasa 12324 lei 1 12324 lei
Necesar achiziții 30,108 lei Total cost proiect 34,522 lei
Comisioane Financiare 903 lei
500 lei
Costuri Neprevăzute 3,011 lei

Donatori ce au susținut acest proiect

TB

Transfer Bancar

1.000 lei 20 noiembrie 2020

CREATIV AZT MECHANICAL SRL

CM

Chilian Monica

100 lei 17 noiembrie 2020
TA

Turceac Adrian

50 lei 16 noiembrie 2020

Succes!

CP

Crina Prună

100 lei 16 noiembrie 2020
Donator anonim

Donator anonim

25 lei 16 noiembrie 2020
AC

Adrian Cazacu

50 lei 16 noiembrie 2020

Noutăți

Încarcă mai multe noutăți

3 Mesaje sustinatori

Știubianu Mihaela
Știubianu Mihaela

Vă susțin deoarece cred în valoarea educativă a acestui proiect!

Irina Serban-Atanasiu
Irina Serban-Atanasiu

Văd pasiune și dedicare către misiunea de a-i însoți cu adevărat pe cei mici în a-și descoperi abilitățile!

Mirela Axente
Mirela Axente

Consider ca toti copii trebuie sa aiba o sansa la viata, medicii de maine trebuie sa ii educam astazi.

Lasa un raspuns sau comentariu

Trebuie sa fii sau pentru a posta un mesaj.

8 Sustinatori
Continuând mai departe, sunteți de acord cu Termenii și Condițiile de utilizare ale platformei narada.ro, precum și cu Politică de Confidențialitate a Datelor cu Caracter Personal. Înregistrarea dumneavoastră în baza de date, presupune și transmiterea ocazională de notificări via e-mail.