E-LEARNING ÎN CLASA NOASTRĂ Galaţi, RO-GL
Proiect sustinut de Proiect sustinut de Petrom
Galaţi, RO-GL
Proiect de tip Conectivitate
Acest proiect a fost finanțat complet cu suma de 17,343 lei
Acest proiect va impacta un număr de 26 elevi
Tanasaciuc Valentina inițiator proiect utilizator verificat
Nu este membru al unei organizații.

Povestea mea

Întotdeauna m-am gândit cum aș putea să procedez pentru ca elevii pe care îi îndrum să vină cu plăcere la școală și mai ales să învețe din plăcere. Am descoperit că doar fiind aproape de ei și folosind ceea ce îi preocupă mai mult pot face ca învățarea să fie cu sens. Astfel, ei vor putea să folosească și în viitor instrumente de învățare pe care le folosesc la clasă, dar pe care să le folosească în mod autonom. Mi-am dorit că elevii mei să se adapteze îndiferent de provocările pe care le întâmpină și să reușească să își găsească soluțiile potrivite pentru a depăși obstacolul. Trebuie să amintesc la povestea mea și de activitățile curente pe care le propun în acest an, activități în care copiii folosesc tabla interactivă obținută cu ajutorul Narada și a sponsorilor ce au crezut în proiectul Digital Cluster for kids. Reacțiile lor atunci când folosesc tabla interactivă sunt argumente mai mult decât concludente care mă determină să continuu demersul meu didactic pentru a propune o învățare altfel.

De ce să mă susții?

Îmi doresc ca elevii pe care îi îndrum spre a deveni adulții de mâine care să aibă încredere că pot să reușească să facă față oricăror provocări indiferent de natura lor. Încrederea se construiește în timp punându-i pe copii în situații inedite pentru soluționarea cărora pot folosi toate mijloacele pe care le au la dispoziție. Suntem în epoca tehnologiei în care generația Z, generația copiilor mei, nu mai are nevoie să memoreze diferite informații sau algoritmi pentru că ei găsesc tot ceea ce au nevoie la un click distanță. Și viitorul cam așa se conturează motiv pentru care îmi propun prin acest proiect să îi instrumentez pe copii digitali cu aplicații digitale pe care să le folosescă în proprie lor formare și dezvoltare. Îmi doresc de asemenea, ca prin proiect să îi pregătesc pe copii să fie cei care să inventeze sau să programeze diferite obiecte/ aplicații / programe/ tehnologii care să ușueze munca indiferent de domeniul de activitate.

Povestea elevilor mei

26 de elevi curioși au ochii îndreptați spre mine în fiecare zi. Învățăm împreună: eu de le ei și ei de la mine. Condițiile actuale i-au cam vitregit pe copiii de la Clasa Pregătitoare E de la Școala Gimnzaială nr. 28 Galați în a avea ocazia de a învață împreună în aceeași sală de clasă. Dar am reușit totuși să parcurgem drumul spre învățarea literelor, numerelor și calculelor matematice, chiar și în condițiile în care lecțiile s-au desfășurat în variantă virtuală, în mediul on line sincron. Copiii au învățat să partajeze ecranul pentru a se lămuri acolo unde nu reușesc să se descurce cu diferitele aplicații digitale propuse în rezolvarea sarcinilor de învățare. Sunt foarte atrași să rezolve diferite puzzle-uri pe aplicații de tipul jigsawplanet.com sau diferite fișe interactive pe liveworksheets.com sau diferite joculețe pe wordwall.com, toate aceste aplicații fiind folosite pentru a pune în aplicare cunoștințe sau abilități învățate la disciplinele din programa cadru. Au exersat și comunicarea orală înregistrându-și vocile pe aplicații de tip Chatterkids.apps sau pe blabberize.com făcând prezentări ale unor litere sau personaje studiate. Toate aceste aplicații le-au folosit și în derularea unor activități din cadrul diferitelor proiecte naționale și internaționale: My Enghlish Snacks( Etwinning) sau Z.I.C.I când au participat la o întălnire virtuală și au vorbit cu prietenii lor din Focșani despre cartea ” Școala de Ghinzi” sau la un tur virtual al Bibliotecii pentru copii din Brașov. Mai nou au descoperit cărticelele virtuale create pe StoryJumper și pe lângă faptul că exersează cititul sau rezolvă provocările pe care le transmit personajele textelor, pot reorganiza ilustrațiile folosite în realizarea cărților. Aceste activități sunt combinate și cu celelalte tipuri de activități atunci când suntem la școală: vânătoare de comori pentru a găsi diferite animăluțe ce vor fi folosite pentru construirea unui safari sau construirea unei mini-sere în apropierea ferestei pentru a observa toți factorii care înfluențează creșterea și dezvoltarea plantelor sau experimentul cu vulcanul sau agățarea în copacii din apropiere a hrănitorilor pentru păsări și observarea speciilor care vin să se hrănească, etc. Acestea sunt doar câteva exemple de activități la care au luat parte Strumfii isteți de când au începutul călătoriile în calitate de școlari autentici.

Rezultate urmărite

Odată ce vom reuși să implementăm acest proiect, voi ști că toți cei 26 de ștrumfi isteți ai mei voi fi conectați zilnic și vor putea asimila mai ușor numărul mare de schimbări din această perioadă. Mă voi vedea zilnic cu toți copiii, iar ei se vor putea descurca singuri, independent de părinții/tutorii lor, folosindu-și abilitățile digitale cu care sunt înzestrați. Astfel, vom realiza o comunitate de învățare, în care copiii vor putea învăța de la specialiști sau chiar de la alți copii din alte țări. Ne vom putea implica activ în derularea proiectelor eTwinning, iar rezultatele proiectelor vor deveni vizibile și în comunitate. Ceea ce am reuși să învățăm împreună pănă la acest moment îl vom putea aprofunda și exersa în mod curent. Autonomia va fi accentul dominant, căci copiii își vor putea căuta singuri instrumentele de învățare și de ce nu, autoevaluare. Mi-aș dori de asemenea, prin intermediul acestui proiect să creăm împreună( eu și copiii) conținuturi de învățare pentru alți copii, colegi din clasă sau din alte școli, orașe și de ce nu alte țări. Dincolo de aceste conținuri, copiii din Digital Cluster vor putea deveni mentori-copii pentru alți copii, oferind explicații și îndrumări mai ușor de înțeles. Pe de altă parte, ne propunem pe viitor să ne implicăm noi înșine în activități umanitare și chiar de fundraising pentru alți copii care au nevoie de sprijin ca să își continue învățarea.

Drumul meu spre reușită

Tabla interactivă și tabletele vor fi folosite în mod curent la activitățile de la școală indiferent de varianta în care vom lucra online sau față în față. Vom putea avea invitați în clasă chira și în mod virtuală care ne vor putea ghida spre a desfășura activități de învățare legate de coding/ programare. De asemenea, tururile virtuale în diferite locații vor putea face ca anumite conținuturi să fie mult mai ușor de înțeles de către copii. Mi-as dori ca proiectul să aibă o durată de cel puțin 2 ani, cu posibilitatea prelungirii lui și a implicării și altor mentori care își doresc să se implice în organizarea și susținerea diferitelor activități care să completeze educația copiilor de 6-7 ani. Activitățile din proiect vor putea fie reluate și chiar dezvoltate ulterior prin transformarea beneficiarilor direcți în mentori pentru alți copii din comunitatea imediată, din comunitatea rurală sau din comunități defavorizate.

Promisiunea mea

În calitate de dascăl, dar și de părinte consider că o promisiune odată făcută devine obligatoriu a fi respectată. Așadar, promit că voi face tot posibilul ca elevii pe care îi îndrum să aibă parte condiții optime pentru formare și dezvoltare. Îi voi îndruma cum știu eu mai bine să nu renunțe niciodată la învățare indiferent de forma sau cadru în care se realizează. De asemenea, promit că ceea ce vom reuși să facem în cadrul proiectului să împărtășim cu alții căci fiecare dintre noi trebuie să înmulțim talanții, nu-i așa?
Acest proiect a fost inițiat acest proiect în urmă cu 7 luni, în data de 24 martie 2021, de către Tanasaciuc Valentina, Profesor învățământ primar la Scoala Gimnaziala nr. 28 Galati din Galati, Galati

Bugetul proiectului

Lucruri de care avem nevoieCost unitarCantitateTOTAL
Tableta VIVA H1003 LTE Allview 549 lei26 14274 lei
Necesar achiziții 14,274 leiTotal cost proiect 17,343 lei
Comisioane Financiare 428 lei
500 lei
Costuri Neprevăzute2,141 lei
Acest proiect este susținut de Petrom, cu sprijinul Mastercard, în campania Drumul spre Școală
O inițiativă
cu sprijinul
Acest proiect a fost finanțat complet cu suma de 17,343 lei

Donatori ce au susținut acest proiect

Noutăți

Încarcă mai multe noutăți

Lasa un raspuns sau comentariu

Trebuie sa fii Intra in cont sau Inregistreaza cont nou pentru a posta un mesaj.

Proiect finanțat!
Acest proiect a reușit alături de 0 susținători și 0 donatori
Continuând mai departe, sunteți de acord cu Termenii și Condițiile de utilizare ale platformei narada.ro, precum și cu Politică de Confidențialitate a Datelor cu Caracter Personal. Înregistrarea dumneavoastră în baza de date, presupune și transmiterea ocazională de notificări via e-mail.