Învățăm ca să Ș.T.I.M.: Înapoi în viitor

Municipiul Galați, GL, RO

Proiectul are ca unic scop pregătirea copiilor pentru meserii ale viitorului. Printr-un context de învățare complet diferit față de cel clasic (spațiul cosmic și Luna) se aduc în fața copiilor tehnologia și lucrul cu date. Se urmărește dezvoltarea unor competențe clare: luare de decizii, gândire critică, creativitate, leadership și empatie. Ținta finală este ca numărul copiilor implicați să crească de la primii 27 la 120 în cea de-a doua fază a proiectului și cca. 400 ulterior.

Învățăm ca să Ș.T.I.M.: Înapoi în viitor

Elevii mei un total de 120 elevi

Cei 27 de copii implicați în proiect sunt în clasa a II-a și provin din cartierele orașului Galați, din medii sociale diferite. Sunt introvertiți, cu ușor deficit de atenție, ambele generate de timpul petrecut „pe tablete”. Dar, fiind digitally native, își pot transforma minusurile în plusuri când abilitățile lor în domeniul tehnologiei sunt aplicate la clasă în context Ș.T.I.M.

Cred cu tărie că învățarea are succes doar dacă tema reiese din curiozitatea copiilor, dacă atinge diversitatea lumii înconjurătoare și produce rezultate creative. Prin astfel de proiecte copiii mei devin responsabili ai propriei învățări, privesc și înțeleg lumea înconjurătoare din perspective diferite.

Proiectul nu este despre tablete și kituri Lego. Acestea sunt doar o traducere, o interfață a limbajului cu care acești nativi digitali sunt obișnuiți. Odată ce actul didactic are sens și pentru ei, copiii devin atenți, deschiși spre comunicare și colaborare, determinați să obțină rezultate și produse deosebite.

Proiectul meu

Într-un sistem educațional în continuă schimbare, dar, paradoxal, încremenit în timp, proiectul le oferă copiilor experiențe reale și atractive de învățare și îi orientează timpuriu spre meserii ale viitorului. Astfel, pe lângă competențe cheie, prin intermediul practicilor Ș.T.I.M. (Știinte, Tehnologie, Inginerie, Matematica), copiii vor câștiga abilități transferabile oricărui domeniu de activitate (colaborare, gândire critică, rezolvare creativă de probleme, capacitate decizională și leadership).

Până în prezent, copiii au „aselenizat” și au construit un avanpost lunar, au învățat să colaboreze în echipe, au luat decizii și au rezolvat creativ probleme reale desprinse din lumea înconjurătoare, însă învățarea bazată pe curiozitate, ancorată în practici ȘTIM de explorare a mediului apropiat și îndepărtat, necesită acces la mijloace educaționale de specialitate.

Concret, ne dorim să echipăm sala de clasă cu 11 kituri Lego WeDo și 4 tablete, astfel încât copiii vor fi coloniștii propriei baze Lunare, vor investiga și vor rezolva probleme desprinse din realitate. Pe durata proiectului, vor acționa ca un grup social izolat și vor învăța să ia decizii pe care le vor raporta la binele grupului, dincolo de interesul personal. Vor studia comparativ planetele Terra și Marte, vor construi rovere și roboței care le vor permite să exploreze suprafețe, să colecteze date și să le analizeze experimental.

De ce teaching with space technology? Pentru că studiile au demonstrat că Spațiul este pe primul loc în topul preferințelor copiilor de 6-10 ani. Pentru că omuleții sunt curioși să afle de unde venim și încotro de îndreptăm. Pentru că tehnologia spațială și robotica oferă sens învățării prin simularea experimentală a realității. Rezultatele învățării vor fi vizibile, iar elevii vor avea încredere de sine. Un elev cu stimă de sine transformă cu uşurinţă neştiinţa în ştiinţă, eşecul în succes, devenind, în cele din urmă, adultul adaptabil, competitiv, eficient integrat socio-economic.

În primele 3 luni vrem să pregătim 27 din viitorii tutori (copii de 7-8 ani), care vor dăscăli la rândul lor încă 120 de viitori coloniști, elevi ai aceleiași școli, pana la finalul primelor 6 luni. După ce vom aprofunda și vom învăța din această experiență, ne vom întinde cu mult curaj aripile, iar încheierea primului an de la implementare ne va găsi în mijlocul a 400 de omuleți ai viitorului, prin extinderea programului la zonele rurale ale Galațiului.

 

 

  • h
  • h
  • h
  • h
  • h

Companii care au investit în educație

Bugetul proiectului

Lucruri de care avem nevoie Cost unitar Cantitate TOTAL
Tabletă Samsung Galaxy Tab A (2019) 669.99 lei 4 2679.96 lei
LEGO Education WeDo™ 2.0 Set de Bază 1011.50 lei 11 11126.5 lei
Necesar achiziții 13,806 lei Total cost proiect 23,718 lei
Logistică & deplasări 2,071 lei
Comisioane Financiare 414 lei
Raportare Financiară 500 lei
Normă Project Management 1500 lei
Comunicații 200 lei
Buget Fundraising 1000 lei
Buget Neprevăzute 690 lei
Buget de comunicare 1380 lei
Overhead 2,156 lei
Buduleanu Alina Marilena a inițiat acest proiect în urmă cu 5 luni, în data de ianuarie 31, 2020
6361 vizualizări
Proiectul este întreținut de triada Narada, compusă din

Noutăți

Încarcă mai multe...

692 Mesaje

Bălan Lacramioara
Bălan Lacramioara

Mi se pare un proiect f frumos și atractiv pentru copii și nu numai. Mult succes!!!

Rodica Bradea
Rodica Bradea

Sunteti viitorul

Enaceanu Daniela
Enaceanu Daniela

Mult succes!!Este un proiect ff interesant !!

Mardare ionelq
Mardare ionelq

Vreau sa castigati,meritati.

Sevastre Andreea Roxana
Sevastre Andreea Roxana

Mult succes!

Dumitrescu Sorina
Dumitrescu Sorina

Admir oamenii entuziști,încurajeze inovația în educatie.

Florentina Nicodim
Florentina Nicodim

Meritati votul pentru tot efortul depus.

Florentina Nicodim
Florentina Nicodim

SUCCES!

Lăcătuș Aurelia
Lăcătuș Aurelia

Voi sunteti viitorul….

Anonymous
Anonymous

va sustin deoarece cred ca lumea se va dezvolta prin intermediul acestui proiect minunat 😉

Lasa un raspuns

Esti logat ca si . Iesi din cont?

Victorie!
Acest proiect a avut 1,057 susținători
Continuând mai departe, sunteți de acord cu Termenii și Condițiile de utilizare ale platformei narada.ro, precum și cu Politică de Confidențialitate a Datelor cu Caracter Personal. Înregistrarea dumneavoastră în baza de date, presupune și transmiterea ocazională de notificări via e-mail.