Menține Soarele Cunoașterii cât mai luminos pentru elevii din Poienarii de Muscel! Poienarii de Muscel, RO-AG
Poienarii de Muscel, RO-AG
Proiect de tip Conectivitate

Mă numesc Nițiș Roxana Paula și sunt învățătoare de 18 ani. Consider meseria mea un vis devenit realitate, povestea în care mă regăsesc, cu personaje mici și mari, cu întâmplări […]

2.600 lei din 14.792 lei stransi
13 zile rămase
923 vizualizări
Acest proiect va impacta un număr de 18 elevi
NIȚIȘ ROXANA inițiator proiect utilizator verificat
Nu este membru al unei organizații.

Povestea mea

Mă numesc Nițiș Roxana Paula și sunt învățătoare de 18 ani. Consider meseria mea un vis devenit realitate, povestea în care mă regăsesc, cu personaje mici și mari, cu întâmplări fabuloase și un deznodământ cât se poate de fericit. Drumul carierei didactice nu a fost tot timpul neted, însă ambiția, perseverența, implicarea, dar mai ales dragostea față de copii, m-au învățat să creez din probleme oportunități, iar reușitele pe care le-am avut mi-au crescut încrederea în propriile capacități.

Cel mai mult iubesc activitatea de la clasă, unde, de fiecare dată trebuie găsite acele „tips&tricks” care fac ca lucrurile să meargă în acord cu particularitățile unice și diferite ale copiilor, de la o generație la alta. Consider că în activitatea didactică mi-am îndeplinit un obiectiv major pe care mi l-am propus de aproximativ 4 ani, acela de a regândi design-ul activităților de învățare, așa încât elevii să participle cu plăcere și disponibilitate la activitatea didactică.
Am fost și voi rămâne în permanență preocupată de perfecționare atât în plan personal, cât și profesional. Sunt convinsă că noi, cadrele didactice, trebuie să fim într-o permanentă schimbare și adaptare la stilurile personale și diferite ale copiilor, iar ca lucrurile să funcționeze bine, o parte din sufletul meu am dăruit-o colectivului de elevi.

De ce să mă susții?

Proiectul meu merită susținut deoarece învățământul trebuie să fie accesibil în mod egal tuturor elevilor, dreptul la educație fiind unul prioritar prevăzut în Convenția cu privire la Drepturile Copilului. De asemenea, aceasta contribuie la menținerea relațiilor interumane, a colaborării, a lucrului în echipă, prin activități colective, formează și dezvoltă în mod expres competențele digitale necesare secolului XXI. Abordarea lecțiilor într-o astfel de manieră conduce la utilizarea unor modalități inovatoare de însușire durabilă și aplicabilă a cunoștințelor, deprinderilor și priceperilor, de tipul învățării bazate pe proiecte, ori procesualitatea Design Thinking.

Povestea elevilor mei

Cei 18 elevi cu vârste cuprinse între 10 și 11 ani creează atmosfera feerică a clasei cu ferestrele spre Soarele Cunoașterii. Acum sunt ”cei mai mari copii de la parter” și au crescut cu dragoste față de școală, devenind modele pentru colegii lor mai mici din învățământul primar. Provin din familii din mediul rural în care respectul, sârguința, generozitatea, bunul simț și seriozitatea constituie încă, valori umane primordiale, transmise și păstrate cu sfințenie. Copiii mei iubesc să vină la școală și sunt singurii care în timpul vacanțelor tânjesc după activitățile didactice, acest lucru determinându-mă să organizez sesiuni de activități școlare și extrașcolare în vacanțe, de tipul Școala de vară. Sunt ascultători, atrași în permanență de nou, le place să citească povești sub stele și să dăruiască celorlalți comorile înțelepciunii din cărțile lecturate. Având în vedere noul context al pandemiei, consider că mediul rural căruia aparținem are aici un aport nefavorabil, deoarece elevii mei nu dețin dispozitive IT cu ajutorul cărora școala să se poată desfășura online. Veniturile financiare are părinților nu au permis până acum achiziționarea unor astfel de echipamente, mai ales că 35% din totalul clasei provin din medii dezavantajate. Nevoile lor pentru o educație de calitate nu pot fi satisfăcute la momentul actual, în cazul în care cel mai probabil, învățarea se va desfășura la distanță și în acest an școlar, iar competențele de comunicare, empatie, socializare, colaborare se vor atenua semnificativ.

Rezultate urmărite

Pachetul de conectivitate este absolut necesar pentru desfășurarea orelor la distanță, în timp real, conform unui orar stabilit. Astfel, elevii vor învăța să fie responsabili și în mediul online și să-și gestioneze eficient timpul. Un alt aspect pe care acest pachet îl rezolvă este asigurarea participării la ore a tuturor elevilor, deoarece în perioada în care orele s-au desfășurat online, 10 elevi au folosit telefoanele învechite ale părinților, 5 copii nu au participat în totalitate deoarece aveau frați care și ei desfășurau cursuri online, iar în familie exista decât un singur telefon, iar 3 elevi nu au participat deloc, lucru cauzat de lipsa unui dispozitiv. Aceștia din urmă au primit materiale tipărite transmise cu ajutorul direcțiunii și părinților. Deoarece excursiile nu se mai pot organiza, în acest an școlar îmi propun realizarea a 3 excursii virtuale, cu ajutorul Google Earth. Copiii vor învăța să măsoare distanțe, să stabilească obiective turistice, să viziteze muzee virtuale, să caute informații despre vreme din locația stabilită, despre tarifele practicate pentru accesul la acele obiective, să observe forme de relief. Această activitate va conduce la combaterea analfabetismului funcțional, la orientarea în timp și spațiu și va dezvolta abilități importante de self-management. Atât interrelaționarea, cât și colaborarea vor fi menținute la nivelul colectivului prin organizarea unor programe artistice care să marcheze diferite evenimente cum ar fi: Ziua Educației, sărbătoarea Crăciunului, Ziua Națională a României, etc. La aceste evenimente voi invita atât părinții, cât și alte cadre didactice ale școlii, menținându-se astfel empatia, cooperarea, exprimarea emoțiilor pentru fiecare dintre noi. Pentru a asigura continuitatea proiectului ”Citește! Cititul te face maaaaare!” voi organiza un club de lectură online, în care copiii vor împărtăși experiențele cărților citite, vor colabora pentru realizarea jurnalelor de lectură și a albumelor cu desene realizate prin intermediul Stop Motion Studio sau Chatter Kids. În cadrul orelor de istorie vom realiza incursiuni în timp pentru a amenaja o șezătoare virtuală a tradițiilor, obiceiurilor, portului popular și a ocupațiilor strămoșilor noștri, sub titlul „Oameni de ieri și de azi”. Copiii vor căuta informații și imagini despre cum era viața oamenilor în trecut, pe care le voi aduna în materiale ce vor fi distribuite în cadrul unui proiect eTwining.

Drumul meu spre reușită

Din anul 2009 îmi desfășor activitatea la Școala Gimnazială Nr.1 Poienarii de Muscel, din localitatea cu același nume. În această unitate școlară am obținut mai multe realizări profesionale, prin muncă, implicare și devotament. Astfel, dețin rolul de Consilier de Programe și Proiecte Educative, am coordonat două proiecte Erasmus Plus, am desfășurat activități de voluntariat „Ateliere de Vară” la o grădiniță cu preșcolari rromi cu sprijinul Asociației OvidiuRo, am contribuit la îmbunătățirea bazei materiale a școlii prin dotarea cu 15 calculatoare. Cu ajutorul Fundației ”Ateliere fără frontiere” și Dacia Group Renault, am realizat în sala de clasă o bibliotecă ce conține cărți de actualitate pentru copii, prin intermediul proiectului „Citește! Cititul te face maaaaare!, finanțat de Narada, sunt unul dintre profesorii inițiatori ai proiectului ”Școala din valiză” susținut de Vodafone și World Vision, școala noastră fiind singura unitate beneficiară de acest program din județul Argeș. De curând am obținut Certificatul de Creator de software educațional, prin crearea unor lecții publicate în biblioteca publică a platformei Livresq. La nivelul județului am dobândit calitatea de membru în Consiliul Consultativ al Inspectoratului Școlar Argeș, iar la nivel național am participat la Academia Aspire for Teachers și am devenit membru în grupurile de lucru ale Centrului Național de Evaluare și Examinare, în vederea elaborării subiectelor pentru Evaluarea Națională la clasa a doua.

Promisiunea mea

De-a lungul vieții mele, m-am ghidat după motto-ul „Să știi mai multe, să fii mai bun!”, ambiție pe care am transferat-o și elevilor mei, dornici de nou și de provocări. Așa cum spuneam mai sus, am învățat să transform problemele în oportunități și consider că provocarea de a desfășura activitățile online, cu ajutorul pachetului de conectivitate dezvoltă competențe fundamentale la copii, precum digitalizarea, capacitatea de adaptare la schimbare, colaborarea, comunicarea, așa încât aceștia pot deveni în viitor cetățeni activi, cu spirit de antreprenoriat, ieșind din tiparele comunității locale. Prin intermediul proiectului eTwining desfășurat în parteneriat cu o altă școală europeană, se vor promova tradițiile și obiceiurile locale, comunitatea devenind astfel cunoscută și de ce nu, înfrățită cu o altă localitate europeană, lucru care va aduce notorietate, schimburi de experință și modernitate pe plan local.
Acest proiect a fost inițiat acest proiect în urmă cu 2 luni, în data de 11 septembrie 2020, de către NIȚIȘ ROXANA, Profesor învățământ primar la ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 POIENARII DE MUSCEL din POIENARII DE MUSCEL, ARGEȘ

Bugetul proiectului

Lucruri de care avem nevoie Cost unitar Cantitate TOTAL
Tableta Huawei MediaPad T3 10, 9.6″, Quad Core 1.4 GHz, 2GB RAM, 16GB, Space Gray 660 lei 18 11880 lei
Suport tableta si casti – Model 1 12.90 lei 18 232.2 lei
Necesar achiziții 12,112 lei Total cost proiect 14,792 lei
Comisioane Financiare 363 lei
500 lei
Costuri Neprevăzute 1,817 lei

Donatori ce au susținut acest proiect

Donator anonim

Donator anonim

100 lei 21 octombrie 2020
SP

Sorin Pirvan

100 lei 19 octombrie 2020
SP

Sivliu P

200 lei 16 octombrie 2020
M

Manu

200 lei 12 octombrie 2020
DA

Daniela Apopei

100 lei 12 octombrie 2020

Succes!

C

Cezar

50 lei 12 octombrie 2020

Noutăți

Încarcă mai multe noutăți

1 Mesaj

Anonim
Anonim

Este o inițiativă foarte bună și de actualitate, iar copiii au nevoie de dispozitive.

Lasa un raspuns sau comentariu

Trebuie sa fii sau pentru a posta un mesaj.

3 Sustinatori
Continuând mai departe, sunteți de acord cu Termenii și Condițiile de utilizare ale platformei narada.ro, precum și cu Politică de Confidențialitate a Datelor cu Caracter Personal. Înregistrarea dumneavoastră în baza de date, presupune și transmiterea ocazională de notificări via e-mail.