Oferă-le comunităților minoritare din Eșelnița o șansă la educație! Eşelniţa, RO-MH
Eşelniţa, RO-MH
Proiect de tip Clasa secolului 21

Numele meu este Elisabeta Păcuraru și sunt învățătoare la Școala Gimnazială Eșelnița, o școală din mediul rural. Lucrez în învățământ din 1997 și m-am ghidat mereu în activitatea mea la […]

1.350 lei din 14.426 lei stransi
14 zile rămase
706 vizualizări
Acest proiect va impacta un număr de elevi
ELISABETA DANIELA PACURARU inițiator proiect utilizator verificat
Membru al organizației
MERITO

Povestea mea

Numele meu este Elisabeta Păcuraru și sunt învățătoare la Școala Gimnazială Eșelnița, o școală din mediul rural. Lucrez în învățământ din 1997 și m-am ghidat mereu în activitatea mea la clasă după motto-ul ”Mâine vom încerca să fim și mai buni”. Sunt vicepreședinta unei asociații comunitare din 2005, prin intermediul căreia am reușit să atrag sponsorizări și să dezvolt proiecte educaționale și sociale cu copiii și tinerii din comunitatea noastră. Din martie 2019 sunt profesor Merito, distincție oferită de către Romanian Business Leaders cadrelor didactice care dezvoltă educație de calitate în România, iar vara aceasta am primit titlul de Învățătoarea Anului 2020 din partea trupei Zurli. În perioada 2010-2015 am lucrat ca formator pentru Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, în cadrul căreia am livrat cursuri pentru sute de cadre didactice și lucrători de tineret din România, dar și pentru voluntarii străini veniți la noi în țară, activitate care mi-a schimbat enorm de mult perspectiva asupra rolului educației și dascălului în viața unui copil.

De când am intrat în învățământ, am încercat să testez metode noi de lucru cu copiii și părinții, am investit în educația mea și m-am provocat zilnic la clasă. Dezvolt proiecte educaționale și le implementez împreună cu alte școli, urmărind mereu dezvoltarea unort abilități transversale copiilor, care să îi pregătească pentru societatea de mâine, pentru competiția cu copiii din mediul urban, le dezvolt valori în care să creadă (stima de sine și respectul pentru ceilalți, grija față de natură și animale, mila față de semenii mai puțin norocoși), insist pe activități care să îi provoace și să îi scoată din cadrul curriculei. Am înființat un Centru de Educație și Dezvoltare în Eșelnița, unde am desfășurat 2 ani de program remedial pentru elevii rămași în urma la învățătură și peste 10 ani de activități de voluntariat cu copiii. În perioada martie-mai, pe perioada școlii online, am dotat fiecare copil cu o tabletă în cadrul aplicațiilor Narada și cu resursele adunate din rândul prietenilor și i-am învățat pe copii și familiile acestora cum să folosească aplicația Zoom pentru a participa la lecții, cum să trimită fotografii și filmulețele cu experimentele practice ce le aveau ca temă.

Fac toate aceste lucruri pentru că eu consider că dascălul trebuie să fie cel care deschide ușile și oportunitățile atât pentru copii, cât și pentru comunitatea unde el trăiește. Cred cu tărie că ceea ce fac pentru elevii mei va ajuta pe viitor nu doar familiile acestora, ci întreaga comunitate. Cred în copii educați, cu șanse egale în societate, în copii care au nevoie de modele și de adulți competenți alături de ei și acest lucru mă motivează în tot ceea ce fac. Am văzut în jurul meu copii din medii dezavantajate, aproape pierduți, care atunci când au primit o mână întinsă au devenit adulți responsabili de care am fost și sunt foarte mândră.

De ce să mă susții?

Dacă cititorii aplicației mele nu sunt încă motivați în a susține proiectul meu, aș vrea să mai adaug doar atât: tot ceea ce am făcut a fost pentru copii nu foarte fericiți pe care i-am văzut mereu în comparație cu copiii din țară care au șansa la o școală de calitate și la susținerea famiilor lor. Pentru acești copii lupt și îmi doresc sprijin pentru ca ei să primească acea șansă și să fie cât mai pregătiți pentru o lume atât de nesigură. Dacă vă îndoiți de ceva, gândiți-vă că ei mă au pe mine și experiența mea și că nimic nu-mi stă în cale atunci când mă gândesc la educație. Cred în EDUCAȚIE și în puterea ei de a schimba România de azi…Și dacă încă vă îndoiți să susțineți acest proiect, gândiți-vă că investiți într-un proiect care vine ca o continuitate a unor alte inițiative și va fi conectată cu siguranță de alte oportunități, astfel încât această finanțare să nu fie ceva punctual, ci să fie sustenabilă, valoroasă și să schimbe vieți.

Povestea elevilor mei

Elevii clasei a 3-a sunt în proporție de 60% proveniți din comunitatea romă, cu părinți cu nivel educațional mediu sau scăzut. Sunt copii care, deși nu au tot ceea ce își doresc (nici măcar ambii părinți alături de ei) încă manifestă dragoste în a veni la școală, a încerca să scrie și să citească (deși familia nu le cere acest lucru), atât pentru a fi pe placul doamnei lor, dar și pentru că își înțeleg sărăcia și văd nevoile educaționale ale părinților lor (mai ales a celor ce nu știu să citească). Cu câteva mici excepții, majoritatea trăiește modest, însă manifestă un puternic spirit civic și responsabil, implicându-se activ în toate inițiativele propuse de mine. Toți au participat la lecțiile online cu tableta primită și am descoperit la ei lucruri pe care cu siguranță în clasă mi-au scăpat (sentimentul de colaborare, de susținere reciprocă, de întrajutorare a celor mai slabi la învățătură). În cadrul clasei avem 1 elev luat în plasament (provenit dintr-o familie cu 9 copii abandonați), care și-a dezvoltat uimitoare abilități în mânuirea tabletei, aceeași situație întâlnind-o și la un elev cu ambii părinți analfabeți. Toți au nevoie sa fie sustinuți cu resurse care să le permită conectivitatea zilnică la Internet si susținererea lecțiilor online pentru a fi capabili să folosească mijloacele tehnice (tabletele) pe care le-am oferit în perioada pandemiei. O parte dintre lecții le vom sustine online, o parte dintre copii vor urmări predarea din clasă de la tabletele lor de acasă, așadar avem nevoie stringentă de o buna conectivitate la Internet atât pentru copiii de acasă (cartele cu net), cât și în clasă, în situația în care Internetul din școală este foarte slab, încât nu permite nici măcar buna funcționare a secretariatului.

Rezultate urmărite

După obținerea pachetului educațional SALA DE CLASĂ intenționez să îmi dezvolt foarte mult tehnica de predare, astfel încât să pot include în proporție de 100% tehnologia în viața copiilor. Cu ajutorul tablei interactive și a aplicațiilor diverse oferite de aceasta voi putea dezvolta copiilor baza unor concepte dificil de predat în mod tradițional (noțiuni de geometrie, fizică și biologie pe baza tehnicilor de animație și 3D permise de soft-ul tablei), voi crea grupuri simultane de lucru online cu cerințe adaptate nevoilor copiilor (mai ales a celor rămași în urmă la învățătură certificați cu CES), pentru cei ce vor lucra de acasă câte 1 săptămână, voi crea ore interesante și multidisciplinare în cadrul unei singure activități prin utilizarea a mai multor ferestre de proiectie. Inclusiv orele de artă vor avea o tentă științifică prin abordarea tridimensionala a imaginilor și „joaca” pe ecran cu acestea (mărire, micșorare, rotire, compactare), colorarea și adăugarea de diverse poze, astfel încât copiii să își dezvolte curiozitatea și creativitatea într-o manieră ludică și plăcută. De asemenea, tema de acasă la discipline care nu necesită abilități cognitive foarte mari (arte, muzică, educație civică) se va realiza prin proiecte online individuale/echipă, astfel încât elevii își vor dezvolta interesul pentru anumite teme și pentru utilizarea instrumentelor digitale, își vor forma abilități de comunicare în grup, de negociere și ierarhizare a ideilor.

Drumul meu spre reușită

Lucrez în învățământ din anul 1997, având experiența predării atât în mediul rural, cât și urban (am predat 1 an în București), dar și a mediului de lucru cu copiii și tinerii în medii interculturale (1 an predare în Canada, proiecte educaționale cu copiii și tinerii în peste 10 țări în Europa). Am participat la foarte multe cursuri de formare în țară, atât pe domeniul educației școlare, cât și în domenii conexe (conflict, diversitate culturală, acordare prim-ajutor, scriere și gestionare de proiecte, mediere, dezvoltare comunitară), și acest lucru mă ajută să fiu conectată cu noutățile și să îmi actualizez și dezvolt modul de lucru cu copiii. În ultimii ani am fost foarte interesată de abordarea predării într-o formă adaptată elevilor care provin din familii defavorizate și au acumulat multe rămâneri în urma la învățătură, accesând fonduri din mediul privat (prin diferite call-uri de finanțare) în care am creat un centru educațional în sat, unde, timp de 2 ani, a fost finanțat un program remedial after-school pentru 28 elevi în situație de abandon școlar și s-au realizat diverse ateliere de interes pentru ceilalți copii din sat (atelier de confecționare păpuși, ateliere de teatru, limba engleză, dans popular și modern). Fac parte dintr-un ONG și, prin intermediul acestuia, am reușit să atrag finanțări destinate copiilor și școlii din sat. În acest moment, doresc să amenajez grădina școlii (un spațiu nefolosit și destul de ofertant) într-un spațiu multidisciplinar (unde copiii pot ieși să susțină ateliere și ore outdoor, pot lucra pe echipe pastrând distanțarea socială), voi organiza un summit al educației pentru mediu la care voi invita parteneri Greenpeace (în calitate de experți) și alte 5 școli aflate pe malul Dunării. Ca și realizări profesionale aș putea enumera succinct experiența de peste 5 ani ca expert în proiecte europene de tineret, în calitate de formator al Agenției Naționale din România, premiată professor Meritor în 2019, Învățătoarea anului în 2020.

Promisiunea mea

Pachetul SALA DE CLASĂ pe care îmi propun să îl aduc copiilor mei vreau să fie normalitatea pe care toți copiii ar trebui să o aibă în clasa lor, șansa de a face școală ca elevii din școli/colegii bune din marile orașe. Accesul la o bună conectivitate și la instrumente digitale moderne va produce o diferență mare în calitatea educației copiilor mei: interes și curiozitate pentru lucruri noi, bucuria descoperirii științei și tehnicii, un mod de a face matematica și limba română mai frumoasă și mai atrăgătoare, mai pe înțelesul lor (filmulețe, aplicații cu jocuri, teste online, concursuri), modalitatea de a lucra adaptat secolului XXI pentru copii care au părinți ce nu au fost la școală niciodată, dragostea de a veni la școală pentru a petrece timp frumos și atrăgător învățând. Aș vrea doar să adaug aici un comentariu al unui copil din clasa mea, cu părinti divorțați și venituri modeste: ”Doamna, dacă la școală am putea avea tabletele astea și să facem lecții cu ele, eu aș prefera să stau la școală până seara….acasă e atât de plictisitor”.
Acest proiect a fost inițiat acest proiect în urmă cu 2 luni, în data de 12 septembrie 2020, de către ELISABETA DANIELA PACURARU, Profesor învățământ primar la SCOALA GIMNAZIALA ESELNITA din ESELNITA, MEHEDINTI

Bugetul proiectului

Lucruri de care avem nevoie Cost unitar Cantitate TOTAL
Pachet interactiv Mobile Premium UST 98 12324 lei 1 12324 lei
Necesar achiziții 12,324 lei Total cost proiect 14,426 lei
Comisioane Financiare 370 lei
500 lei
Costuri Neprevăzute 1,232 lei

Donatori ce au susținut acest proiect

IB

Ion Sorin Bostina

100 lei 13 octombrie 2020
AB

Alex Burghelia

50 lei 13 octombrie 2020

Copiii acestia au nevoie de sustinerea noastra. Sper ca proiectul sa fie finantat cu succes!

DD

Dublare Donatii

500 lei 30 septembrie 2020
MA

Madalina Avram

500 lei 30 septembrie 2020

Succes!

DP

Diana Preda

150 lei 23 septembrie 2020

Noutăți

Încarcă mai multe noutăți

2 Mesaje sustinatori

Madalina
Madalina

Este esential sa dam copiilor din rural o sansa la invatatura!

Marian
Marian

Fara diferente rural-urban in educatie

Lasa un raspuns sau comentariu

Trebuie sa fii sau pentru a posta un mesaj.

3 Sustinatori
Continuând mai departe, sunteți de acord cu Termenii și Condițiile de utilizare ale platformei narada.ro, precum și cu Politică de Confidențialitate a Datelor cu Caracter Personal. Înregistrarea dumneavoastră în baza de date, presupune și transmiterea ocazională de notificări via e-mail.