Lumina mi-a apărut în ochi prin ocheanul condeiului din mâna tatălui meu, învățător, și a păpușii cu ochii de nasturi pe care o mânuia cu strășnicie mama, educatoare. Întreaga mea copilărie s-a aflat sub semnul vocației de dascăl. Am îmbrățișat această profesie din lumina pe care am primit-o în suflet și minte de la ai mei, pășind cu emoție și stăruință pe drumul ȘCOLII. Cariera mi-a început-o sub semnul adolescenților-marinari care cereau îndrumare pe valurile înspumate, dar ademenitoare ale vieții, ca, mai apoi, viață să mă proiecteze în spațiul fermecător al gimnaziului, în care poveștile copilăriei miros încă a mentă și portocală. Din 2007 sunt profesor de limba și literatura română la gimnaziu, iar din 2016, profesor-titular la Școala Gimnazială Nr.10 Bacău. Încă din prima zi de dascăl, aflată sub semnul unor emoții covârșitoare, mi-am propus ca îndrumarea mea să se afle sub semnul blândeții, asemeni Marelui Humulesțean care ne îndemna ca educația celor mici să fie făcută cu ,,duhul blândeții.” De atunci, preocuparea mea a avut în permanență două coordonate, cea a instruirii elevilor, a formării lor din punct de vedere intelectual, dar și a dezvoltării la ei de competențe relaționale, de empatie, prin desfășurarea de proiecte extracurriculare care să le proiecteze imaginea individului integrat în societatea de mâine. De asemenea, o bună parte a proiectelor pe cate le-am derulat au avut ca mobil dorința de dezvoltatea a bazei materiale a școlii, tocmai pentru a veni în sprijinul elevilor, pentru a le oferi cadrul ergonomic în care să se poată dezvolta armonios.
Povestea mea
De ce să mă susții?
Mi-am propus ca, dincolo de apăsările acestei perioade incerte în care am fost aruncați ca profesori și elevi, să încerc să minimalizez pe cît mai mult posibil neajunsurile trecerii la învățarea de tip online. Acest lucru este posibil prin adaptarea demersului didactic la noua realitate școlară virtuală, dobândirea de abilități, priceperi și deprinderi pe care , în mod obișnuit nu le-am fi folosit, lucru pe care l-am conștientizat și l-am pus în practică. Am up-datat întreg demersul didactic, astfel încât elevii să poată dobândi acele cunoștințe de care au nevoie. Am integrat resursele media, am reorganizat activităților, iar imposibilul a devenit posibil, astăzi suntem în mediul școlar online la fel de activi și prezenți ca atunci când eram la școală. Ne lipsește însă căldura din priviri, gesturile, îmbrățișările ce nu pot fi traduse în virtualitate. Însă ceea ce ar armoniza unitar ceea ce deja desfășor alături de elevii mei, ar reprezenta o dotare multimedia de calitate.
Povestea elevilor mei
Învățăceii mei provin din cartierul în care este situată școală, dar și din alte părți ale orașului, sau din localitățile limitrofe orașului Băcău, sunt elevi capabili de performanță școlară, cu rezultate școlare bune, foarte bune și excelente, preocupați de devenirea lor intelectuală și socială. Alături de ei am învățat ce înseamnă dăruirea pentru o carierăde succes, presărată cu lacrimi de implinire, marcate de rezultate deosebite și premii obținute la concursuri și olimpiade școlare, etape județene și naționale. Copiii sunt susținuți și stimulați de părinții lor care sunt adevărați-parteneri în demersul școlar, conștientizând cu o acuratețe remarcabilă rolul covârșitor al învățării în viitorul tinerei generații. Dorința elevilor de a învăța, de a înfrânge circumstanțele pandemice în care ne situăm, mi-a oferit puterea de a continua, de a-mi reaminti că dincolo de teamă este speranță și că speranța noastră stă în chipul și privirea elevilor mei. De aceea, demersul didactic pe care îl pun în practică trebuie să fie de înaltă ținută pedagogică, dar și tehnologică, iar dotatrea cu resurse digitale nu este punctul forte al școlii în care lucrez. Sunt necesare ajustări reale pentru a ne ridica la înălțimea așteptărilor pe care le au elevii noștri, pentru a echivala ceea ce făceam față în față cu ceea ce facem în mediul virtual.
Rezultate urmărite
Prin achiziționarea dispozitivelor solicitate în cadrul proiectului vom putea crește considerabil calitatea actului educațional, îi vom putea motiva și mai mult pe elevi să se implice în propriul demers evolutiv, să se simtă din nou sigurică pot face față provocărilor, concursurilor și olimpiadelor școlare. Dispozitivele digitale vor asigura posiblitatea de a desfășura demersuri didactive variate, antrenând diverse aplicații și platforme, instrumente digitale pe care, în mod obișnuit, nu le putem integra în ore din pricina dotărilor insuficiente și depășite de care dispunem în acest moment.
Drumul meu spre reușită
Îmi propun să transpun în online tot ceea ce reușeam să desfășor cu succes în clasă. Îmi doresc să văd pe fețele elevilor mei bucuria și uimirea unui demers didactic atractiv și antrenant care să-i mobilizeze să se preocupe de propria evoluție, care să-i transpună în proprii lor mentori. Diversitatea instrumentelor, a aplicațiilor, a mijloacelor media, a platformelor îi va ajuta să depășească monotonia care le caracterizează în acest moment viață, monotonia ce i-a proiectat într-un spațiu al închiderii, al renunțării la a coopera, a socializa, a acționa. Orele vor deveni un spațiu al jocului de a invăța și a ne învăța, vor deveni antrenante și stimulative, vor retrezi amintirile interacțiunii autentice și firești de care avem atât de multă nevoie, elevi și profesori, deopotrivă.
Promisiunea mea
Intru în acest proiect cu gândul cel bun și cu dorința de a face lucrurile mai bune pentru elevii mei, de a reaprinde focul viu al învățării chiar și pe nisipurile mișcătoare ale virtualului; vin cu intenția de a da tot ceea ce trebuie din iscusința mea de dascăl pentru a face ca țcoală să fie Armonie și Sens; vin cu dorința de a reaprinde în ochii copiilor scânteia.



Acest proiect a fost inițiat acest proiect în urmă cu 1 an, în data de 24 martie 2021, de către Dumea Ana-Sînzîiana, Profesor gimnaziu la Școala Gimnazială Nr. 10 Bacău din Bacău, Bacău
Bugetul proiectului
Lucruri de care avem nevoie | Cost unitar | Cantitate | TOTAL | ||
![]() | 2873.99 lei | 4 | 11495.96 lei | ||
![]() | 998.00 lei | 1 | 998 lei | ||
![]() | 1899.99 lei | 3 | 5699.97 lei | ||
![]() | 89.25 lei | 2 | 178.5 lei | ||
![]() | 660 lei | 2 | 1320 lei |
Necesar achiziții | 19,692 lei | Total cost proiect | 23,737 lei |
| 591 lei | ||
500 lei | |||
| 2,954 lei |
Acest proiect este susținut de Petrom, cu sprijinul Mastercard, în campania Drumul spre Școală
O inițiativă 

cu sprijinul 

Acest proiect a fost finanțat complet cu suma de 23,737 lei
Lasa un raspuns sau comentariu
Trebuie sa fii Intra in cont sau Inregistreaza cont nou pentru a posta un mesaj.