VREAU SĂ ȘTIU ȘI VREAU SĂ FAC! Roman, RO-NT
Proiect sustinut de Proiect sustinut de Petrom
Roman, RO-NT
Proiect de tip Clasa secolului 21
Acest proiect a fost finanțat complet cu suma de 27,635 lei
Acest proiect va impacta un număr de 58 elevi
Radu Florin-Gheorghe inițiator proiect utilizator verificat
Nu este membru al unei organizații.

Povestea mea

Sunt  ing. Radu Florin, profesor la Colegiul Tehnic ,,Petru Poni” Roman, Jud. Neamț. Predau discipline de specialitate sub formă de teorie, laborator  tehnologic  și instruire practică  în domeniul mecanic. Cariera mea didactica  a început  în 1991 , anul în care am absolvit  Facultatea  de TCM, Univ.Politehnica ,,Gheorghe Asachi ” Iași.

În anul 2003, în urma examenului național de titularizare, am devenit profesor titular la Grupul Școlar Industrial Construcții de Masini Roman, o școală cu o tradiție de  aproape un secol. Aici  am reușit să mă integrez foarte bine în corpul profesoral, beneficiind de ajutorul unor colegi mult mai experimentați. În anul 2010, la nivelul ISJ Neamț  s-a  luat decizia închiderii  sau comasării cu Colegiul Tehnic “Petru Poni” Roman, unde îmi desfășor activitatea și în prezent. Pentru mine această comasare a însemnat renunțarea la un cabinet  bine dotat, conectat la internet și funcțional pentru care am muncit cam 3 ani  .

La Colegiul Tehnic “Petru Poni” a trebuit  să o iau de la capăt  împreună  cu colegii din catedra de mecanică. Ne-am lovit  de  lipsuri materiale și de opacitatea  unor factori locali de decizie. Ca profesor, am  avut permanent  în vedere elevul cu toate problemele sale: materiale, financiare, familiale, sociale , psihologice etc. Îmi place să cred că  am fost permanent   conectat la realitatea  în care acești elevi își trăiesc viața. Iar ca diriginte i-am sprijinit mereu pentru a reuși să meargă  mai departe.

De ce să mă susții?

Plecând de la faptul că, în încercarea de a forma competențe elevilor mei care să răspundă nevoilor actuale și celor ce se prevăd la orizontul nu prea indepartat impuse de nivelul de dezvoltare tehnică și tehnologică, am constatat că îmi lipsesc atât mijoacele didactice cât și cele informaționale necesare. M-am întrebat ce și cum aș putea face ca elevii, odată absolvenți ai scolii profesionale, să nu fie din start depășiți, ei neavând nivelul de cunoaștere și deprinderile cerute de agenții economici și fiind nepregătiți pentru provocări noi, neavând deprinderi privind autoeducația, căutarea informațiilor în mediul online, formarea de deprinderi prin aplicarea celor observate sau demonstrate în materiale existente în lumea virtuală. Concluzia la care am ajuns a fost aceea că aceste deprinderi trebuie educate în școală având la dispoziție mijoacele didactice specifice necesare. Prin acest demers îmi doresc susținerea dumneavoastra pentru a avea la îndemână mijoacele didactice cu care să pot să realizez obiectivele educaționale care să ducă la succesul școlar așteptat atât de noi ca educatori cât și de societate. În clasa a IX B la care sunt acum diriginte, doar 4 elevi au laptop/tableta. Evident că și telefonul mobil este bun însă doar pentru a se conecta la platforma CLASSROOM, nu și pentu a lucra pe ele temele sau proiectele școlare. Viitorul lor profesional în secolul XXI nu se poate clădi decât cu instrumente specifice pe care ei nu le au acum. Mai mult ca oricând, acum acești elevi au nevoie de ajutorul nostru pentru a avea o șansă în viață. Nu de puține ori, atunci când ajung să facă practică în firmele partenere, ei pot observa decalajul dintre dotările firmei, cu care nu sunt familiarizați, și lipsurile materiale din școală.

Povestea elevilor mei

Grupul țintă este format din 28 de elevi de clasa a IX-a, 15 elevi de clasa a X-a și 15 elevi de clasa a XI- a învățământ profesional. Acești elevi sunt într-un deficit de competențe tehnice generale și specializate pe care intenționăm să-l reducem cu ajutorul dispozitivelor IT și al softurilor specifice domeniului. Practic, ei vor beneficia de instrumente digitale care le vor permite să vizualizeze, să observe, să cerceteze diferite operații, procedee, materiale, SDV-uri. Vor putea apoi, văzând cum se face, să facă ei înșiși, să practice în mod concret în ateliere sau la agenții economici. De asemenea, vor putea să își îmbunătățească în mod vizibil competențele sociale , de lucru în echipă . De asemeni, datorită operării acestor dispozitive, își vor putea dezvolta și competențele lingvistice și digitale. Decalajul dintre realitatea din mediul economic și cea din școală s-ar reduce semnificativ. Desigur , ei se confruntă cu probleme grave uneori , cauzate de mediul social / familial precar. Naveta zilnică este dificilă , mai eles că unii vin de la 35-38 de km . Există elevi ( CIUCHI ALEXANDRU MARIAN , CHIȚIMUȘ MARIO , MIRCESCU GABRIEL etc ) care sunt în fruntea acestor copii . Dovedesc asta în sala de clasă sau la firmele unde își fac stagiul de practică .

Rezultate urmărite

Imi propun atat acumulari cantitative la nivelul cunostintelor si deprinderilor cat si achiziții de ordin calitativ. In mod concret obiectivul acestui proiect este ca, dupa implementarea lui, elevii sa fie capabili sa realizeze singuri proiecte materiale, folosind mijoace informationale online, să lucreze armonios in echipe, sa-și managerieze corect timpul, sa-si dezvolte simțul de responsabilitate, să-și formeze gândirea critică, să devina creativi și sa accepte provocari noi. Îmi dorec ca, în proportie de cel puțin 50% elevii sa fie capabili, ca pentru o tema data, sa fie capabili sa caute sursele de documentare, sa le sistematizeze, sa le aleaga pe cele relevante pentru tema propusa, sa aplice cunoșintele dobândite, sa identifice elementele de noutate si chiar să poată propune soluții alternative.

Drumul meu spre reușită

Tehnologie didactică, planificare, proiectare didactică, mediu de învățare, metode didactice, mijloace de învățare etc, sunt noțiuni pedagogice aplicate care se subordonează unui singur scop și anume succesul școlar. Pentru această noțiune avem diverse definiții mai mult sau mai putin savante. Pentru mine succesul este dat de nivelul de integrare al absolvenților pe piața muncii, de cât de pregătiți sunt ei ca din prima zi să se achite de sarcinile din fișa postului, de cât de capabili sunt ei de a se adapta la schimbarea locului de muncă sau la schimbarea tehnologiilor, la cât sunt ei de dispuși să-și continuie educația de tip formal prin autoeducație sau alte forme de educație continuă. Din cele constatate în activitatea mea am concluzionat că cele mai bune metode didactice sunt cele active și în mod special proiectul. Aceste metode, dacă sunt folosite pentru îndeplinirea obiectivelor anterior menționate, implică folosirea unor mijloace didactice care acum sunt insuficiente sau lipsesc complet. Avându-le la dispoziție voi putea sa realizez demonstrații, modelare digitală, proiecte interactive. Deoarece educarea elevilor nu este un act individual, demersul educațional va fi angajat de toți ceilalți colegi ai catedrei de mecanică precum și de profesorul de limba engleză și de profesorul de TIC.

Promisiunea mea

Dupa implementarea proiectului, se va face o analiză obiectivă prin aplicarea de chestionare elevilor și agenților economici parteneri, din care să rezulte cuantificarea achizițiilor cantitative și calitative la nivelul de competență al elevilor. Se vor avea în vedere standardele de pregătire profesională și nivelul de satisfacție al elevilor în participarea la activitățile desfașurate prin proiect. Mijloacele IT pe care sperăm să le obținem vor fi utilizate de către elevii de școală profesională astfel încât competențele lor de cunoaștere, sociale, de execuție să se îmbunătățească semnificativ. Multe din activitățile la clasă vor fi popularizate pe site-ul școlii. Elevii iși vor realiza diferitele teme de documentare, de aprofundare sau de căutare de soluții cu ajutorul acestor mijloace didactice pe parcursul tuturor celor trei ani de studii. La nivelul școlii și din partea acesteia va exista disponibilitate la colaborare cu toți partenerii care ne vor sprijini!
Acest proiect a fost inițiat acest proiect în urmă cu 3 luni, în data de 18 februarie 2021, de către Radu Florin-Gheorghe, Profesor liceu la Colegiul Tehnic ,,Petru Poni " Roman din Roman, Neamt

Bugetul proiectului

Lucruri de care avem nevoieCost unitarCantitateTOTAL
Pachet tabla interactiva pentru clasa 12324 lei1 12324 lei
Televizor LED 190 cm Schneider 2999 lei2 5998 lei
Huawei MediaPad T3 10 4G LTE 16GB Tablet PC 689 lei5 3445 lei
Tester profesional Delphi DS150 1099 lei1 1099 lei
Router Wireless Gigabit TP-LINK Archer 129.90 lei1 129.9 lei
Necesar achiziții 22,996 leiTotal cost proiect 27,635 lei
Comisioane Financiare 690 lei
500 lei
Costuri Neprevăzute3,449 lei
Acest proiect este susținut de Petrom, cu sprijinul Mastercard, în campania Drumul spre Școală
O inițiativă
cu sprijinul
Acest proiect a fost finanțat complet cu suma de 27,635 lei

Donatori ce au susținut acest proiect

Noutăți

Încarcă mai multe noutăți

Lasa un raspuns sau comentariu

Trebuie sa fii sau pentru a posta un mesaj.

Proiect finanțat!
Acest proiect a reușit alături de 2 susținători și 0 donatori
Continuând mai departe, sunteți de acord cu Termenii și Condițiile de utilizare ale platformei narada.ro, precum și cu Politică de Confidențialitate a Datelor cu Caracter Personal. Înregistrarea dumneavoastră în baza de date, presupune și transmiterea ocazională de notificări via e-mail.