Îndrăgostită iremediabil de limba și literatura română, Sara s-a remarcat încă din clasa a V-a la concursurile și olimpiadele școlare. În clasa a VI-a, cu multă muncă, ambiție și determinare, s-a autodepășit obținând locul I la faza județeană a Olimpiadei “Universul cunoașterii oglindit în lectură” având cel mai bun punctaj din cei 56 de elevi din tot județul calificați la faza judeteană. Această reușită a fost dublată și de calificarea la etapa județeană a Olimpiadei “Lectura ca abilitate de viață.” Din păcate, pandemia i-a împiedicat ascensiunea pentru că nu a putut fi prezentă la faza națională a Olimpiadei de Lectură ca reprezentantă a județului Călărași.
Sara este o elevă extraordinară a cărei performanță a fost observată încă din primii ani de școală de către toți profesorii săi. Pasionată de lectură și de arta scrisului, Sara a uimit atât de mult comisia de evaluare a Olimpiadei prin compunerea pe care a redactat-o în timpul probei încât chiar doamna inspector județean a contactat-o pe doamna director a Școlii Gimnaziale Sohatu pentru a-și exprima admirația față de scrisul Sarei care, în cuvintele ei, depășește cu mult lucrări pe care aceasta le-a evaluat de la elevi cu mult mai mari.
Școala online a avut un impact major asupra sănătății mintale a elevilor
Însă sistemul educațional încă promovează competiția nesănătoasă și echivalarea valorii unui elev cu notele sale, astfel încât Sara este doar unul din zecile de mii de elevi din România pentru care performanța lor academică este doar încă un prilej de presiune. De teamă să nu dezamăgească profesorii, încearcă să exceleze la toate materiile, iar un eșec la oricare dintre ele capătă dimensiunea unui cataclism pentru ea. Școala online din timpul pandemiei a adus în ochiul public o discuție importantă despre sănătatea mintală a elevilor și a felului în care această experiență îi va afecta chiar și după ce se vor reîntoarce fizic în bănci. Pentru mulți copii școala online a însemnat singurătate, anxietate, imposibilitatea de a se concentra, sentimentul de neajutorare, frica de a rămâne în urmă și de a eșua.
Doamna director Niculescu: Școala noastră are arondată și grădinița așa că de cele mai multe ori suntem deja familiarizați cu personalitatea copiilor atunci când vin în clasa pregătitoare. Și acum îmi amintesc cum îmi povestea mama ei că Sara a venit absolut îngrozită de la grădiniță într-o zi, pur și simplu pentru că nu reușise să învețe să țină o pereche de foarfece corect în mână.
Pentru a evita să se suprasolicite în clasa a VIII-a ce urmează, planul său este să învețe pe timpul verii și să pună la punct toate sursele de neîncredere de sine pe care le-a acumulat pe durata pandemiei.
N: Simți că ai pierdut noțiuni esențiale în timpului ultimului an online?
Sara: Da, multe. Voi profita de vacanța de vară ca să recuperez și voi exersa mult, mult, mult, mai cu seamă că anul viitor sunt clasa a VIII-a. Mereu am vrut să excelez cât pot de mult în fiecare lucru. Pentru mine e important să știu și matematică, chiar dacă sunt pasionată de română mai mult fiindcă încerc să mă motivez să fac cât mai mult pentru a fi cea mai bună versiune a mea.
Studii recente performate prin testări TIMSS de către Școala Doctorală de Psihologie și Științele Educației a Universității din București arată că Aproximativ 1 din 4 elevi de clasa a VIII-a nu au cunoșințe elementare de matematică și științe. Lacunele de cunoaștere instalate pe durata școlii online nu s-au produs din vina Sarei, însă și ea ca și toți ceilalți copii, poartă cu sine sentimentul că a greșit cu ceva. Deși sistemul a fost cel care a eșuat în fața copiilor, tot ei erămân cei care suportă consecințele pe viitor.
Lasa un raspuns sau comentariu
Trebuie sa fii Intra in cont sau Inregistreaza cont nou pentru a posta un mesaj.