viziunea noastră

este de a construi o Românie în care fiecare copil are acces la o educație de calitate, care să-l pregăteasca pentru succesul în viață și
în carieră.

Pentru a realiza acest obiectiv, ne-am asumat o misiune clară:

îmbunătățirea actului educațional prin scoaterea la suprafață a nevoilor din educație și mobilizarea comunităților să găsească soluții.

Ne bazăm pe o echipa multi-disciplinară de profesioniști care abordează problema cu soluții integrate, utilizând tehnologia și transferul de know-how, dar și experiența profesională. Cu un mod de lucru tehnocrat și planificat, nu uităm niciodată de
cuvântul cheie ce deschide orice ușă spre viitor: mobilizarea.

Narada a luat ființă în urmă cu mai bine de cinci ani, când Andra Munteanu (co -fondatoare a organizației) a citit un studiu despre motivele abandonului școlar în rândul copiilor. Primele pe listă erau durerile de dinți și lipsa încălțărilor potrivite. Motive absurde într-o Românie europeană, dar dureros de reale în comunitățile marginalizate și vulnerabile din România.

La momentul acela, Andra Munteanu și-a imaginat cum am putea să ne unim forțele și să contribuim fiecare dintre noi pentru a rezolva problema încălțărilor pentru copii, astfel încât ei să poată merge la școală și atunci când plouă, ninge sau e frig afară.

De la acest gând nu a fost decât un pas până la primele proiecte și la implicarea oamenilor de bine dacă i s-au alăturat pe parcurs.

Narada este un proiect născut sub umbrela Romanian Business Leaders Foundation

Lentila Whole Child, biblia ce ne însoțește zi de zi

Multă vreme succesul în viitor al copiilor a fost tradus prin performanțe academice relevante. Sunt foarte puțini ani de când a început să se vehiculeze ideea că fiecare copil este unic și are potențialul său.

În cercetările noastre, am reușit să dăm glas gândului ce ne ghida în misiunea noastră. Am descoperit modelul de învățare prin lentila Whole Child, creată de J.P Comer.

  • un mediu adjutant ce promovează relații puternice întrecopii, profesori și familie;
  • practici academice captivante pentru elevi;
  • dezvoltarea de obiceiuri, abilități ce conlucrează competențele socio-emoționale și academice ale elevilor;
  • un sistem integrat de sprijin școlar cu oportunități extinse în învățare.

Pentru o schimbare sistemică este nevoie să ne concentrăm inițiativele pe populaţia majoritară de copii, aflată astăzi în sistemul de stat şi neexpusă la învăţare multi-dimensională în afara spaţiului şcolii.

Folosind modelul ‘Whole Child’ al Learning Policy Institute ne propunem să extindem impactul cu soluții ce susțin dezvoltarea întregului potențial al copilului, cu acoperire în cât mai multe arii ale modelului și cu impact în profunzime.

 

Până în 2022, Narada a intervenit cu promptitune, dar punctual și concret în problemele urgente ale educației. Însă la final ne-am întrebat: ce schimbare majoră am adus în viața acelui copil a cărui sală de clasă am renovată? Cum îl va impacta pe el acest lucru în viitor?

Am realizat atunci că impactul major se va măsura doar atâta vreme cât acționăm pe două obiective importante: siguranță (socio-emoțională și fizică) și pregătire pentru viitor (digitalizare, inovație și sustenabilitate).

Am creat astfel Fondul Narada pentru Investiții în Educație. Cei care au crezut în sensul viziunii și misiunii noastre și s-au alăturat Fondului Narada pentru Investiții în Educație, alegând se implice umăr la umăr cu noi sunt Inditex, BRD Asigurări de viață, Roca Industry, Prime Kapital, Ipso Agricultură și Bergerat Monnoyeur.

Și tot împreună ne-am propus un obiectiv foarte îndrăzneț, ce se va derula pe următorii șapte ani.

Până în anul 2030, ne propunem să impactăm 500 de mii de copii, masa critică adresabilă din sistem, ce poate atrage după sine transformarea educației din România.

parteneri fondul narada pentru educație

misiunea noastră

Într-o Românie în care ne lovim mereu de un sistem educațional centralizat, învechit și care este evident că nu mai funcționează, am înțeles că singura soluție spre un viitor sustenabil este să ne unim forțele și să intervenim. Să nu mai așteptăm să se facă, ci să ne mobilizăm, să punem umărul pentru că numai împreună putem transforma educația.

De aceea crezul nostru poate fi articulat astfel: #EokSaFacemNoi.

Mobilizarea este cuvântul cheie ce deschide ușa către viitor.

Astfel, misiunea Narada este aceea de a scoate la suprafață nevoile și problemele din sistemul educațional românesc și a mobiliza comunitățile pentru a găsi soluții.

proiecte narada

reacție în educație

Dacă vorbim de „Reacție în educație„ vorbim de perioada pandemiei, când Narada a ajutat la
digitalizarea câtorva zeci de copii din România, oferindu-le posibilitatea de acces la școala online.

harta edu

HartaEdu a reușit să mapeze problemele și nevoile
școlilor din România, oferind acces și resurse pentru a mobiliza comunitățile locale și mediul de business, în ideea de a găsi soluții și a le rezolva.

Într-un an și jumătate de la lansare, au fost rezolvate peste 200 de alerte din școli, cu o investiție de peste 2,5 milioane de lei, fonduri provenite de la companii private.

naradix

NaradiX a fost singura și prima resursă digitală ce a făcut accesibilă educația remedială a elevilor din clasele 0-8. Digitalizând întreaga materie și oferind în același timp și conținut atractiv și bazat pe interesele copiilor, NaradiX a oferit acces la edcație elevilor din peste 130 de țări ale lumii.

Împreună pentru școala noastră

Organizate de două ori pe an, în peste 25 de școli din țară, în aceeași zi, târgurile reprezintă mecanismul prin care directorii, profesorii, părinții, învață de la noi abilitățile de leadership și fundraising și reușesc să se autofinanțeze în rezolvarea alertelor.

În decembrie 2022, 25 de școli din țară au strâns aproape 100 de mii de euro la târg. Narada a dublat această sumă prin partenerii săi și astfel România a numărat 25 de școli mai sigure pentru copiii ei.

De ce #EokSaFacemNoi?

Pentru că de mai bine de 30 de ani așteptăm să se facă. Și pentru că în continuare România alocă cel mai mic procent din PIB pentru educație.

Între timp…

7 din 10
manageri de companii

spun că este dificil să găsească angajaţi specializaţi în piaţa forţei de muncă. 60% dintre ei reuşesc să găsească specialişti după 6-9 luni de la postarea anunţului de recrutare;

1,6%
angajați pregătiți

Doar 1,6% dintre angajaţii din România au urmat cursuri de formare profesională;

84.936
salariați străini

În 2022, în România erau angajați oficial 84.936 de salariați străini, din 178 de ţări, o consecință a deficitelor de pe piaţa muncii de la nivel local;

1.000.000
mai puțini școlari

Puțin peste 2,9 milioane de elevi au început cursurile anului școlar 2021-2022. Față de momentul 2003, numărul lor a scăzut cu aproape 1 milion;

47%
elevi nemulțumiți

47% dintre adolescenți spun că niciodată nu le place școala sau le place doar uneori;

1/3 elevi
au nevoie de consiliere

În anul 2021, un copil din trei s-a confruntat cu stări de anxietate și a avut nevoie de consiliere și suport psiho-emoțional.

Ce ne motivează

Ne motivează fiecare zâmbet de copil și fiecare poveste care se scrie frumos. Ne motivează fiecare reușită la școală, fiecare emoție asumată acasă și fiecare profesor implicat. Iată aici datele pe care le-am adunat:

Echipa

Andra Munteanu
Founder & President
Raluca Jianu
CEO
Alex Enache
Founder
Raluca Matei
Manager Financiar
Ramona Raduly
Manager Comunicare
Adelina Panaite
Manager Operațiuni
Tatiana Mosutan
Ofițer Financiar
Irina Vasile
Project Manager Operațiuni
Andreea Manole
Project Manager Operațiuni
Alex Simion
Project Manager Operațiuni
Ana Mitroi
Project Manager Operațiuni
Denisa Benedic
Project Manager Operațiuni
Gabriela Caloian
Ofițer Achiziții
Nicola Chiriac
Ofițer Fundraising
Catalina Iacov
Project Manager Fundraising
Catalin Șerban
Account Manager
Marina Vleju
SMBs Account Manager
Laura Nastasoiu
Intern Comunicare