Sucursala Keba România face parte din ecosistemul de susţinători ai Educaţiei platformei HartaEdu.ro, care asigură transparenţă, acces la informare şi impact real pentru şcolile din România.
Sprijinul oferit de KEBA România este direcţionat către creşterea capacităţii de dezvoltare a platformei, astfel încât să putem acomoda până la finalul anului şcolar, un număr cât mai mare de alerte ale sistemului de învăţământ.
1.Povesteşte-ne puţin despre istoricul Keba Group şi despre cum a luat naştere Keba România.
KEBA Group este un grup de firme, austriac, cu o istorie de peste 50 de ani care dezvoltă şi produce soluţii de automatizare inovatoare în domeniul industrial, bancar, al serviciilor şi al energiei. Este unul din liderii mondiali în acest domeniu şi are ca principal motto “automatizare prin inovare”. Practic valorile KEBA se traduc prin inovaţie, pasiune şi profesionalism, iar toate acestea sunt determinate de oameni. Tocmai de aceea, misiunea grupului este ca tehnologiile KEBA să îi ajute pe oameni să îşi simplifice viaţa şi munca.
Recent, grupul s-a divizat în 3 companii specifice fiecărei arii de business, astfel: KEBA Industrial Automation, KEBA Handover Automation şi KEBA Energy.
KEBA România este subsidiara companiei austriece şi de anul trecut aparţine direct de noua companie KEBA Handover Automation GmbH.
Este prezentă pe piaţa din România din anul 2006, fiind la momentul respectiv un producător vizionar care aducea soluţii inovatoare în banking pentru acele vremuri. În prezent este recunoscută ca lider în zona de digitalizare şi concepte de self-banking dar şi ca un jucător activ şi prezent în zona de automatizări în logistică şi electromobilitate. Compania oferă pentru aceste arii de business soluţii complete, HW, SW şi servicii prin echipa de customer solutions dezvoltată local.
2. Care este rolul tău în Keba România?
Aşa cum precizam mai sus, compania pune mare accent pe oameni. Investeşte permanent în oameni astfel încât aceştia să se simtă ca parte din acest mare proiect şi că aduc o contribuţie majoră la realizările companiei.
Aşa am fost şi eu „adoptată“ de KEBA încă de la vârsta de 26 de ani. Am început practic să lucrez de la start-up din 2007 având marele privilegiu de a cunoaşte şi a participa activ la construirea istoricului acestei subsidiare de la naştere până la prezentul de succes. Am crescut personal şi profesional în KEBA România, iar rolul meu în prezent este unul de “back-office”, liant, coordonator, responsabil cu toate operaţiunile ce ţin de bunul mers al firmei, de la activităţi administrative, la cele operaţionale, comerciale, logistice, after sales, etc.
3. Care este primul proiect / ONG în care Keba România s-a implicat prin redirecționarea impozitului pe profit?
Primul proiect în care Keba România s-a implicat prin sponsorizare şi redirectionare a 20% din impozitul pe profit a fost Asociaţia “La Primul Bebe” în anul 2016. Este o asociaţie şi comunitate foarte cunoscută în România, prin sprijinul oferit mamelor şi gravidelor în mediul online dar şi prin evenimentele şi campaniile umanitare realizate. Am rezonat cu acţiunile acestei asociaţii şi am decis să contribuim activ pentru a sprijini îndeplinirea acestora.
4. Keba România a decis să ofere sprijin în 2021, prin campania de 20% din impozitul pe profit, în proiectul lansat de organizaţia noastră – Hartaedu.ro, în primul rând la îndemnul tău. Ce anume te face să crezi în educaţie?
Copiii sunt viitorul acestei ţări, dar viitorul depinde şi de educaţia lor. Am decis în fiecare an să sprijinim proiecte axate în principal pe copii. Am pornit de la gravide şi mame, apoi am sprijinit sănătatea copiilor prin sponsorizarea asociaţiilor din domeniul spitalizării şi îngrijirii copiilor cu boli incurabile.
Am decis apoi să ne axăm pe educaţie, prin sprijinirea proiectelor educaţionale la nivelul grădiniţelor de stat în special din zone rurale sau defavorizate, ca în prezent să susţinem organizaţia Narada prin platforma Hartaedu.ro, care se axează pe şcolile de stat din România, prin asigurarea materialelor şi dotărilor necesare unui nivel optim de educaţie oferit elevilor din învăţămânul de stat din toate zonele ţării.
Ce mă face să cred în educaţie? Sunt mamă în primul rând şi îmi doresc atât pentru copilul meu cât şi pentru toţi copiii din România, să poată beneficia de toate condiţiile unui act educaţional calitativ.
5. Care sunt caracteristicile ce aparţin platformei HartaEdu cu care compania voastră a rezonat?
Platforma HartaEdu dezvoltată de Asociaţia Narada este un real succes din punctul meu de vedere: prin alertele înregistrate de şcoli, mapate în timp real pe platformă, pe o hartă dinamică ce prezintă o perspectivă reală a situaţiei şi a gradului de rezolvare. Mai important este că orice vizitator şi nu numai membrii asociaţiei Narada, are posibilitatea de a contribui personal şi activ în soluţionarea problemelor semnalate prin donaţii în bani, bunuri sau servicii. Este o platformă online activă care oferă o situaţie reală a învăţămânului românesc, din punct de vedere dotări necesare bunei desfăşurări a procesului educaţional.
6. Care este viziunea Keba care vă ghidează în tot ceea ce faceţi şi care este acel lucru ce creează sinergie cu valorile Narada?
Aşa cum am mai povestit, viziunea noastră, KEBA, este inovaţia, viitorul şi oamenii pe care ne focusăm pentru a le oferi produse şi servicii care să le facă viaţa mai uşoară.
Proiectul Narada este inovativ, are ca principal obiectiv educaţia şi viitorul acestei societăţi. Avem un scop comun, avem valori frumoase şi sănătoase.
“Deschidem drumul spre (ne)cunoscut“
Împreună putem face o schimbare şi suntem mai puternici pentru educaţie!
7. Ştim că până în 2020 sponsorizările KEBA au mers către sistemul de sănătate. Care este motivul care v-a determinat să faceţi schimbarea către educaţie?
În 2020 am ales educaţia copiilor din învăţământul preşcolar, în speţă sprijinirea grădiniţelor de stat din zonele rurale şi defavorizate prin programe de training şi dotarea cu cărţi de poveşti pentru copii, workshop-uri de lectură cu actori celebri, sesiuni de ateliere practice şi resurse educaţionale pentru organizarea activităţii.
Anul acesta am ales să sprijinim copiii şcolari din România, deci tot educaţia.
În contextul actual, pandemia a provocat cea mai disruptivă perturbare a educaţiei din istorie. Timp de luni de zile şcolile şi-au închis porţile, iar educatorii şi elevii au trebuit să se adapteze în timp record la o nouă normalitate – cursurile online.
Educatorii de pretutindeni au făcut tot ce le-a stat în putinţă pentru a se asigura că elevii nu rămân în urmă, că pot asigura educaţie în noile circumstanţe. Însă, infrastructura digitală necesară pentru învăţarea online nu a fost atât de rapid asigurată şi disponibilă pretutindeni.
Cu atât mai mult cu cât chiar şi înainte de pandemie existau multe şcoli din diferite zone ale ţării care nu dispuneau de toate dotările necesare.
În prezent au reinceput cursurile în şcoli, sunt atat de multe necesităţi, materiale, dotări, etc. Este necesar sprijin în recuperarea materiei şcolare pierdute pe timpul desfăşurării cursurilor online.
Iată de ce, educaţia este o alertă în sine pentru noi toţi, pentru toate companiile, să încercăm pe cât posibil să sprijinim şi să asigurăm viitorul educaţional al acestei ţări.
8. Ce sfat ai pentru colegi din alte companii pentru a derula programe de responsabilitate socială în domeniul educației?
Cunoaştem cu toţii că la nivelul României, necesităţile sunt multiple de la sănătate, educaţie, sport, mediu, etc. Există organizaţii non-guvernamentale dedicate, care prin eforturi susţinute şi muncă de voluntariat reuşesc să acopere o parte din ele. Este deosebit de importantă contribuţia companiilor la dezvoltarea societăţii prin programe care vizează responsabilitatea socială, acţiunile filantropice sau alte programe de marketing social.
Conform ultimelor studii se pare că în cazul companiilor româneşti pe primul loc se situează programele din domeniul educaţiei, urmate de domeniul social şi cel al mediului. Este un lucru lăudabil, cum spuneam, educaţia ne asigură viitorul şi astfel facem investiţia cea mai bună posibil. Sfatul meu este de implicare 100%. Numai cu efort susţinut din partea companiilor, care pot direcţiona cei 20% din impozitul pe profit către programe de responsabilitate socială în domeniul educaţiei putem obţine un mediu cu adevărat propice derulării actului educaţional şi, astfel, asigura adevăraţii profesionişti de mâine.
9. Spune-ne mai multe despre planurile de implicare ale companiei KEBA România pentru viitor (proiecte, obiective, misiune).
KEBA România există deja pe piaţa din România de 15 ani. În această perioadă am demonstrat că suntem o echipă de profesionişti, că produsele dezvoltate sunt de o foarte bună calitate, fiabile şi uşor adaptabile tehnologiilor de ultimă oră. Suntem garanţia unui parteneriat de lungă durată şi aşa ne dorim să fim percepuţi şi în acţiunile intreprinse prin programele de responsabilitate socială în care ne implicăm.
Ne menţinem obiectivele declarate şi misiunea de a-i ajuta pe oameni să-şi simplifice viaţa şi munca prin tehnologii inovatoare. Cred că acesta este trend-ul care ne ghidează în tot ceea ce întreprindem. Mereu în pas cu tehnologia şi chiar aş putea spune cu un pas înaintea ei.
Rămânem implicaţi 100% în acţiuni de responsabilitate socială atât la nivelul companiei cât şi individual, ca angajaţi, prin semnarea formularelor speciale 230 pentru redirecţionarea impozitului pe venit. Daca stă în puterea noastră, atunci facem toate demersurile.
10. Un cuvânt de încheiere pentru noi?
KEBA România felicită echipa Narada pentru tot ceea ce a realizat până în prezent, pentru proiectul educaţional construit şi derulat.
Sunteţi o echipă de vizionari, profesionişti, de oameni în primul rând, care pun mai presus de orice rezolvarea nevoilor educaţionale din România. Salutăm toate eforturile şi credem că fiecare reuşită a voastră aduce speranţă şi bucurie celor care au atâta nevoie, fie ei pedagogi, fie ei şcolari. Misiunea vostră este primordială, contribuiţi în mod semnificativ la formarea viitorilor profesionişti ai acestei ţări, capabili să fie în pas cu tehnologia şi să se integreze oricând într-o societate europeană.
Cu ajutorul companiilor din România, suntem siguri că veţi impacta în mod definitoriu acest sector social atât de important pentru noi toţi.
Felicitări, succes şi multă forţă în continuare!
Lasa un raspuns sau comentariu
Trebuie sa fii Intra in cont sau Inregistreaza cont nou pentru a posta un mesaj.