Continuăm seria de „Povești despre educația în pandemie” în care discutăm sincer și direct cu elevi ce au ales să fie „eroi ai verii” și să recupereze materia pierdută în pandemie prin intermediul platformei de educaţie remedială, NaradiX. De data aceasta am stat de vorbă şi cu mama #micuteieroine ce face subiectul interviului de astăzi.
Ștefania are 8 şi a trecut în clasa a II-a la Școala Gimnazială “Ienăchiță Văcărescu” din București. Pasiunile ei sunt înotul, plimbatul cu rolele și desenatul. Părinţii i-au făcut abonament la bazinul de înot deoarece ştiu cât de mult îi place fiicei lor să înoate în bazin sau piscină. Ştefania şi-a petrecut vacanţa de vară şi la bunici, unde a avut activităţi în grădină, îngrijind puii de găină şi porumbeii, dar nu în ultimul rând a învăţat pe NaradiX.
Î: Cum a fost pandemia pentru tine și cum ai perceput mutarea orelor din fizic în online? (ce sentimente ai avut, a fost dificil sau nu, etc.). Dar, pentru familia ta? Te-au ajutat și ei în acest proces ?
R: Pentru mine a fost ușor în online pentru că m-am jucat prin grădină și am fost mult mai concentrată la lecții, la teme. Mi-au fost alături mai mult mama și bunicile, căci tata trebuia să se ducă la serviciu.
Î: În luna ianuarie, Narada a adus pentru elevii din clasa ta 13 tablete, un laptop pentru domnișoara învățătoare și o tabla interactivă. Cum au schimbat aceste lucruri experiența ta la școală?
R: Pentru mine a fost mult mai ușor cu tabla interactivă decât cu tabla normală pentru că pot vedea mult mai bine. Toți elevii clasei am fost fericiți cu cele primite de la Narada.
Î: Ce materii ai simțit că ai nevoie să recuperezi?
R: Eu simt că am nevoie să recuperez la Comunicare.
Î: Cum te ajută o astfel de platformă ca Naradix?
R: Mă determină să recapitulez elementele învățate mai demult.
Activitatea ta pe NaradiX atat la cursuri, cat si la webinarii
Î: Ce ți se pare cool la platforma? Cum a fost experiența ta cu cursurile, testele? Ai participat la orele online? Ai adunat deja naradini pe care i-ai schimbat în premii reale?
R: Am apreciat că pot învăța primind și premii. Da, am adunat naradini, pe care i-am transformat în premii reale: termos şi o invitație la radio.
Î: Care e programul tău de invatat pe NaradiX?
R: Nu am un program bine stabilit, învăț de fiecare dată când am timp liber și starea necesară sau când mai insistă mama.
Î: De ce ai recomanda colegilor de clasă, platforma de educaţie remedială NaradiX?
R: Eu aș recomanda colegilor NaradiX ca să recapituleze ce au învățat și să primească premii cum am primit și eu.
Mama Ştefaniei este președintele Comitetului de Părinți din clasa I-a, de la Școala Gimnazială “Ienăchiță Văcărescu” din București și totodată părintele care a luptat pentru a obține proiectul Narada pentru clasa fiicei dumneavoastră, prin campania de crowdfunding implementată anul trecut în anul 2020.
Î: În ce fel considerați că este important ca un părinte să se implice în educația copilului său și ce sfaturi puteți oferi?
R: Încă de la clasa pregătitoare a fiicei mele (anul școlar 2019-2020) am conștientizat faptul că nevoile educaționale actuale ale elevilor sunt diferite de cele pe care le-am avut noi, părinții, când eram de vârsta lor, astfel că am fost nevoită să caut ce soluții există și oportunități de realizare a acestora.
Să vă dau un exemplu concret:
La clasa pregătitoare, elevii au lucrat pe auxiliare și caiete tip. Doamna învățătoare încerca să le arate, să le explice lecțiile tuturor elevilor în același timp din fața clasei folosind un caiet auxiliar și tabla clasică de scris cu creta. Numai că nici fiica mea, nici ceilalți elevi nu vedeau de la distanță ce explica doamna de pe auxiliarul dânsei, iar de reprodus cu creta pe tablă era și mai complicat. Elevii nu aveau răbdare să treacă dna. învățătoare pe la fiecare să le arate ce să facă la fiecare exercițiu. Zi de zi așa, am observat că fiica mea începuse să se plictisească, să nu mai fie atentă și să își facă de lucru singură pe caiet numai la exercițiile pe care le înțelegea.
Așa mi-a venit ideea să caut pe internet soluții la această problemă și am găsit un video pe youtube cu o elevă care rezolva exerciții la matematică, în fața clasei, folosind o tablă smart. Am văzut încă un exemplu de lecție predată la gimnaziu, prin platforma Digitaliada, folosind un soft pe tablete.
Concomitent, am aflat despre Narada că ne poate sprijini în scopul digitalizării educației, ne face publice nevoile clasei (tablete, laptop, tablă smart), apoi am înscris elevii din clasa pregătitoare în platforma de crowdfunding Narada, având acceptul doamnei învățătoare și ținând legătura în permanență cu voluntarii Narada. Ulterior, din clasa I-a ne-au fost alături dl. director și noua d-nă. învățătoare, iar pe parcursul anului școlar am primit și mult așteptata donație din partea Narada și Petrom.
Î: Cum a schimbat tehnologia primită educația copilului dvs.?
R: Tabla smart, videoproiectorul și calculatorul au fost instalate în clasă și sunt utilizate la randamentul lor maxim. Încă de la început, de când m-am confruntat cu problemele de învățare la clasă ale fiicei mele, am conștientizat că aceste probleme se pot soluționa prin împlinirea nevoilor la nivel de grup / clasă, nu individual (numai pentru fiica mea).
La clasa I-a avem o d-nă. învățătoare masterand în educație, dornică să folosească tehnologia la clasă.
Dar cei mai bucuroși, entuziaști au fost elevii – se simțeau ca la cinema, vizionând, din când în când și desene animate pe tabla smart. Fiica mea mi-a povestit cât de antrenante au fost orele, toți elevii erau cu mâna pe sus să vină la tabla smart și să răspundă la întrebări, să scrie cu degetul sau carioca pe tablă, să desfășoare lecții interactive sau jocuri, a fost o experiență unică pentru ei.
Î: Cum ați perceput experiența de „părinte în pandemie”?
R: Fiica mea, fiind totuși mică pentru a se putea descurca singură cu şcoala, experiența de „părinte suport” a început chiar puțin mai înainte de pandemie, așa că m-am adaptat rapid și cu ușurință. Până să aflu de Narada am fost captivată de metoda implementată de Digitaliada (adresată gimnaziului) și EduApps ce ofereau suport tehnic, lecții interactive audio-video.
Înainte de pandemie am solicitat, în scris, autorităților locale sprijin pentru achiziția domeniului școlii pentru un site propriu, a tabletelor pentru toți elevii școlii, a tablei smart, dar nu am primit nimic.
Tocmai pandemia a fost cea care a grăbit dotarea clasei, a școlii cu tehnologia necesară:
- de la Ministerul Educației am primit domeniul școlii, platforma de învățare on-line Google Workspace for Education Fundamentals;
- de la Narada am primit tabla smart, videoproiectorul, calculatorul și 13 tablete.
Î: Care a fost cea mai mare provocare pe care ați resimțit-o în relația cu fata dumneavoastră și modul în care s-a modificat programul familiei în pandemie?
R: Cea mai mare provocare resimțită în relația cu fiica mea rămâne găsirea modalităților prin care să aibă motivația zilnică de a-și face temele. La vârsta de 8 ani se bucură că știe să scrie și să citească, dar de ce atâta școală zilnic, i se pare suficient cât învață la școală, nu mai vrea teme. În perioada de învățare on-line a făcut școala de la bunici și a fost pentru ea ca o semi-vacanță, s-a bucurat foarte mult de această perspectivă. Pentru mine, diferența a constat în faptul că, în perioada de învățare on-line am fost nevoită să o supraveghez, chiar și de la distanță, dacă avea probleme tehnice, apoi să scanez temele și să le încarc pe platforma școlii.
Î: Considerați că NaradiX este o platformă utilă?
R: NaradiX este o platformă utilă prin faptul că beneficiarii folosesc tehnologia în învățare, cursurile fiind interactive și mult mai atractive, diferite de cele de care beneficiază, în general, elevii la școală. Iar premiile completează cu succes motivația elevilor de a învăța cu NaradiX.
Î: Având în vedere că dvs. ați interacționat cu ambele proiecte Narada anul acesta: platforma de crowdfunding Narada (cea prin care s-a obținut tabla) și NaradiX (accesat de fata dvs.), cum ati descrie și nota experiența dvs. cu fiecare dintre aceste 2 proiecte?
R: Pentru mine platforma de crowdfunding Narada a fost prima provocare de acest fel, cu un impact semnificativ și direct la nivel de grup / clasă, cu emoții și dorința aprigă de a reuși să dotăm clasa cu tehnologia necesară, începând de la înscrierea și până la implementarea proiectului. În toată această perioadă am simțit importanța lucrului în echipă, susținerea Narada, a dlui dir. Daniel Cergan și a drei. învățătoare Georgiana Petre, fără de care proiectul ar fi fost imposibil de realizat.
Iar premiile oferite în cadrul proiectului NaradiX mi-au oferit oportunitatea motivării fiicei mele în a recapitula materia învățată în timpul școlii. Vacanța de vară fiind mai lungă decât celelalte, elevii din ciclul primar pierd din bagajul acumulat în timpul anului.
Dacă și tu vrei să ne povestești despre experiența ta cu Naradix lasă un comentariu la acest articol cu adresa ta de email sau lasă-ne un mesaj pe facebook sau instagram și revenim noi la tine.
Lasa un raspuns sau comentariu
Trebuie sa fii Intra in cont sau Inregistreaza cont nou pentru a posta un mesaj.