Un exercițiu de imaginație ar începe cam așa: E ziua porților deschise la Liceul Tehnologic Anghel Saligny din Fetești, iar tu ești unul dintre viitorii elevi ce caută să se înscrie la o școală ce-ți poate oferi tot suportul necesar pentru a învăța o meserie și a începe primii pași în viață. Liceul nu arată tocmai bine, clădirile sunt vechi, instalația electrică și mai și, tehnologia aproape că lipsește cu desăvârșire. Vestea bună este că lucrurile se vor îndrepta curând deoarece liceul a fost prins în câteva proiecte ale Consiliului Județean și pe fonduri europene ce vor asigura reabilitarea și dotarea cu tehnologie. Dar pe tine te interesează la fel de tare ce înseamnă practica, mai ales că visezi să-ți deschizi în viitorul apropiat un atelier de mecanică auto. Atelierul școlii este ocolit și oricât de „deschise ar fi porțile”, nu se ajunge acolo. De ce?
„De fiecare dată am ocolit acest atelier pentru că arată ca un muzeu. Clădirea nu e încălzită, utilajele nu sunt funcționale, ferestrele nu se închid…”, povestește Mihaela Sîrbu, directorul liceului.
Liceul celor care vor să învețe o meserie
Sunt aproape 70 de ani de când Liceul tehnologic Anghel Saligny din Fetești a fost construit. Era vremea regimului socialist, când se investea masiv în pregătirea tinerilor pentru a lucra în fabrici și uzine, iar meseria de mecanic auto era una dintre cele mai căutate. Lucrurile nu s-au schimbat foarte mult până azi, când, în continuare, a fi un mecanic auto bun e un lucru la mare căutare. Ce s-a schimbat însă este dorința tinerilor de a mai îmbrățișa meseria.
Cu toate acestea, cei care se înscriu la acest liceu au un plan în viață foarte bine pus la punct și sunt determinați să-l urmeze.
Profesorii de aici măsoară altfel succesul, nu în note și rezultate la bacalaureat, ci mai degrabă în câți elevi au reușit să ducă din clasa a IX-a până la finalul liceului, dar și câți s-au înscris la bacalaureat.
Am mai spus-o și o repetăm: la liceele tehnologice ajung acei elevi care au obținut note nu foarte mari la Evaluarea Națională, iar provocarea este ca până la bacalaureat să acumuleze suficiente cunoștințe încât să promoveze cu media 6. Lucrurile nu sunt diferite nici la Fetești.
Iar pentru a reuși, directoarea liceului și colegii ei au realizat că e nevoie să investească în atelierul de mecanică.
Ipso Agricultură, unul dintre principalii parteneri ai Narada și susținător al educației, investește în refacerea și modernizarea laboratorului de mecanică, pregătind astfel noi și noi generații de specialiști.
Cui servește laboratorul de mecanică
Majoritatea elevilor provin din mediul rural, unii dintre ei străbătând zi câte 50 de kilometri pe zi pentru a merge la școală. Unii dintre elevi ajung mai departe la facultate, alții pleacă în străinătate, în timp ce unii nici nu reușesc să se înscrie la Bacalaureat.
Sunt 460 de copii pentru care școala încearcă să pună la dispoziție cele mai interesante metode de predare și o educație modernă, sustenabilă, capabilă să le deschidă multe oportunități în viitor. Iar cei care știu să profite de ele, vor reuși.
Sevastel Fănel este elev în clasa a X-a și spun despre el profesorii că este un exemplu. De la vârsta de 5 ani a fost crescut de o bunică, părinții divorțând și părăsindu-l. La varsta de 15 ani, bunica a decedat iar el a rămas în grija unui unchi.
Cu toate acestea are rezultate bune la învățătură, iar la stagiile de pregătire practică este foarte implicat, ca să nu mai vorbim de activitățile și proiectele extrașcolare la care se înscrie primul.
Narcis deja se știe că va fi un bun mecanic auto. Este un elev care pe parcursul celor trei ani a manifestat un comportament responsabil, având o atitudine serioasă în relație cu profesorii și colegii. Beneficiează de Bursă de Merit și Bursă Tehnologică obținute în urma interesului manifestat pentru orele de curs și instruire practică dând dovadă de seriozitate și preocupare privind asimilarea cunoștințelor. Este pasionat de tot ce înseamnă domeniul mecanică auto angajându-se în diferite activități de reparare a automobilelor.
Situația familială este una precară, părinții fiind despărțiți, tatăl ne mai interesându-se de el de 2 ani. Locuiește împreună cu mama, un frate și o soră mai mici, făcând naveta zilnic de la Bordușani la Fetești. Mama este casnică, singurul venit al familiei fiind doar alocațiile și bursele școlare.
Andreea este elevă în clasa aX-a, la profil economic, este un copil cu bursă de merit, părinții neavând posibilități pentru a investi în educația ei. Mama nu lucrează, tatăl are un salariu foarte mic, însă aceste lucruri nu întinează sufletul acestei copile minunate ce este prima care se implică în foarte multe proiecte la nivelul școlii și al comunității și ori de câte ori este solicitată niciodată nu spune „nu!”.
Delia este în clasa a X-a la profil economic, un copil extraordinar, fără posibilități materiale. Este o fată isteață, dezinvoltă care își dorește să depășească condiția din familie, locuiește în mediul rural, face naveta zilnic 50 km până la școală, dar nu are absențe și se tine de școală, în ciuda problemelor de acasă.
Toți acești copii minunați reprezintă o mică parte din motivația profesorilor de a se implica, de a-și dărui timpul și cunoștințele ca la final să simtă satisfacția sentimentelor de bine în fața reușitelor elevilor.
Lasa un raspuns sau comentariu
Trebuie sa fii Intra in cont sau Inregistreaza cont nou pentru a posta un mesaj.