„O dorință imensă ar fi să nu țin cont de părerea celorlalți și sa continui ceea ce mi-am propus, ajungând acolo unde am visat de mică!”
Despre Sângeorz-Băi se știe că este o stațiune turistică de o frumusețe extraordinară, unde oamenii aleg să vină pentru tradiții, obiceiuri maramureșene și peisaje naturale spectaculoase.
Ceea ce nu se știe însă este faptul că la școala din localitate copiii se confruntă de ceva timp cu mici probleme. Sau mai mari. Depinde pe cine întrebi și care sunt aspirațiile.
Directoarea școlii, Floarea Ilieșiu ne-a spus că de câțiva ani rezultatele la evaluarea națională erau tot mai slabe, iar pandemia ultimilor doi ani a creat probleme de învățare și mai mari copiilor care ajungeau în clasa a VIII-a și urmau să plece cu un bagaj de visuri, năzuințe, ambiții și cunoștințe mai departe, către liceul mult visat.
Cu alte cuvinte, rata de promovabilitate nu era cea mai fericită, iar cei care promovau o făceau cu medii tot mai mici. Astfel a apărut nevoia de mai mult și mai bine.
Naradix, platforma de învățare ce te poate ajuta să-ți mărești media la examen
Cu toții ne-am fi dorit o minune, sau măcar inelul magic al lui Rumburak (cei trecuți de 35 de ani știți despre ce vorbim) ca să schimbăm notele la examene atunci când eram mici. Minunile se întâmplă doar în cărțile de povești și în filme, iar copiii din Sângeorz-Băi au înțeles că au nevoie de ceva palpabil, de mai mult și mai bine.
Și au aflat de Naradix.
Naradix nu face minuni, însă aici au avut ocazia să recapituleze materia, să aprofundeze lecțiile ce le-au creat dificultăți, să lucreze suplimentar și au reușit. Cel care le-a povestit despre Naradix a fost chiar profesorul lor, Florin Hodoroga care, în trecut s-a înscris într-un alt proiect al organizației Narada, HartaEdu și a reușit achiziționarea a 42 de tablete pentru copiii din școală care nu aveau acces la tehnologie pentru a participa la cursurile online în timpul pandemiei.
La inițiativa lui, am răspuns imediat, am făcut un plan, am găsit profesori din toată țara care să intre pe platformă și să lucreze cu copiii de clasa a VIII-a, iar rezultatele s-au văzut la Evaluarea Națională din 2022.
„Rezultatele elevilor la Evaluarea Națională au fost tot mai slabe în ultimii ani, de aceea era necesară o intervenție, o regândire a modului de pregătire a elevilor în acest context pandemic care a generat instabilitate. Astfel, ideea înscrierii în programul Narada prin platforma Naradix a fost binevenită și am apreciat inițiativa colegului meu, Hodoroga Florin, care a venit cu sugestia înscrierii, pe fundalul unei colaborări excelente pe care a avut-o în anul anterior cu asociația Narada, prin care s-a reușit dotarea cu 42 de tablete pentru elevii de la Școala Cormaia și alte materiale didactice prin platforma HartaEDU.ro”, ne-a mărturisit Floarea Ilieșiu, directoarea Școlii Gimnaziale „Artemiu Publiu Alexi” din Sângeorz-Băi.
Rezultatele sunt răsplata muncii
„În programul de ore remediale inițiat de Narada au fost înscriși 50 de elevi din școala noastră, obiectivul fiind ridicarea mediei la Evaluarea Națională. Atât elevii, cât și părinții acestora au fost interesați și implicați în desfășurarea activităților, acestea fiind o oportunitate de învățare prin conectarea cu profesori din țară, cărora le apreciem efortul și le mulțumim pe această cale. Pentru elevii de clasa a VIII-a, Evaluarea Națională are o importanță majoră în ceea ce privește intrarea la liceu, de aceea o pregătire sistematică poate oferi rezultate mai bune și reușita dorită de fiecare. Consider că programul remedial a avut un impact pozitiv în rândul elevilor, am atins obiectivul propus, mediile elevilor la EN crescând cu 60 de sutimi. Să nu uităm că schimbările mari vin cu pași mici, cu multă muncă și răbdare, iar astfel de programe de voluntariat pot susține progresul școlar și încrederea elevilor în propriile forțe. E nevoie de mai multă deschidere și interconectare între profesorii și elevii din sistemul nostru de învățământ, iar Narada asta încearcă să facă”. Acestea sunt cuvintele pline de speranță ale directoarei școlii din Sângeorz-Băi.
De partea cealaltă, ne-am întrebat cum s-a văzut acest proiect prin ochii copiilor. Chiar s-au bucurat să învețe în plus? Surpriza a fost că da. Pentru că fiecare dintre ei voia să plece la drum cu un bagaj solid în care să încapă toate visurile și speranțele pentru viitor.
Alexandra Pasca este eleva școlii din Sângeorz-Băi, care a luat una din notele cele mai mari la Evaluarea Națională. Este un copil ca oricare altul care a știut de mică să-și urmeze visul. Ea știe că vrea să meargă la un liceu bun, de unde să plece mai departe către facultatea de Psihologie. Și, după cum ne-a mărturisit, avea nevoie de ajutor. În timpul pandemiei, a simțit pe pielea ei deficiențele unui sistem de predare online. A avut probleme legate de înțelegerea materiei, iar cursurile de pe Naradix au reprezentat exact ce a avut nevoie pentru a reuși.
Am întrebat-o pe Alexandra la ce visează și iată ce ne-a răspuns: „O dorință imensa ar fi să nu țin cont de părerea celorlalți și să continui ceea ce mi-am propus, ajungând acolo unde am visat de mică!”
Poate o creștere a mediei la Evaluarea Națională cu 60 de sutimi ni se pare puțin, deși, uneori 60 de sutimi pot face diferența între cele două cuvinte: admis și respins. Nu e mult, însă, suntem siguri că datorită faptului că am creat acest precedent, copiii din generațiile mai mici vor știi unde să apeleze atunci când au dificultăți și pas cu pas vor reuși mai mult și mai bine.
Reușita se vede și în sufletele și ochii profesorilor
Ceea ce este cu adevărat impresionant este faptul că la prima strigare, o mulțime de profesori voluntari ai Narada au răspuns prezent și și-au dedicat o mare parte din timpul lor liber pentru a-i ajuta pe copiii de la Sângeorz-Băi. Ei și-au pregătit lecțiile, au intrat online, au predat acolo unde a fost nevoie și au lucrat cu cei 50 de copii ca și cum ar fi fost copiii lor de la clasă, având aceleași ambiții, dedicare și pasiune ca și ei.
Unul dintre acești profesori a fost Raluca-Marina Ștefan care de ceva timp a renunțat la catedră pentru a lucra în cadrul unei companii energetice.
„Implicarea mea în acest proiect a presupus să deschid și să mențin, pe cât posibil, un canal de comunicare cu elevii din Sângeorz-Băi, folosindu-mă și de experiența mea de pedagog.
Timpul alocat a fost cel aferent cursurilor, o dată pe săptămână, iar copiii mă puteau contacta pe WhatsApp ori de câte ori aveau nevoie, datorită grupului care a fost creat de Narada. Prin urmare, am avut mult ajutor pentru a-mi desfășura orele și pentru a comunica mai eficient cu copiii. În general, știind că viitorul aparține celor care vin după noi, timpul meu liber le e dedicat lor, eu considerând că dau înapoi doar o mică parte din ceea ce am primit de la profesorii mei, fără de care sunt convinsă că nu aș fi ajuns ceea ce sunt”, povestea Maria la finalul proiectului.
Iar ca emoția să fie și mai puternică, mai avem un mesaj din partea ei: „Satisfacția este una imensă, greu de descris în cuvinte, însă foarte bine simțită în sufletul meu. Din experiență știu că mai mereu pare că nu progresăm, nu înaintăm – poate nu așa cum ne-am fi dorit, dar știu că orice face un profesor are ecou din partea elevilor, instantaneu sau mai târziu. De aceea e extrem de important să sădim semințele pentru că roadele, deși apar cu greutate, o dată apărute, oferă o satisfacție imensă!”
Încă o data și noi ne simțim mândri că am reușit cu ajutorul multor oameni minunați să cream Naradix. Și suntem convinși că doar împreună putem ajuta la construirea viitorului copiilor noștri. Așa că, hai și tu în comunitate, alătură-te nouă pentru că mai bine facem noi, decât să așteptăm să facă alții.
Lasa un raspuns sau comentariu
Trebuie sa fii Intra in cont sau Inregistreaza cont nou pentru a posta un mesaj.