La început am crezut că Narada este despre cum tehnologia este cel mai bun catalizator, pentru actualizarea educației la nevoile de secol 21 ale copiilor care sunt acum în școlile din România. După ce am construit tehnologia, ne-am adus aminte că intențiile și forța tuturor instrumentelor noastre sunt mereu date de oamenii din spatele lor, așa cum îi numim noi - naradienii și mai ales voluntarii naradieni, care compun triadele de suport pentru profesorii și liderii educaționali care inițiază proiecte pe platformă. Vă aducem acum o serie de interviuri cu câțiva dintre naradienii activi în Naradonul care a avut loc la începutul acestui an, prin care 10 noi proiecte au fost pregătite pentru a primi finanțări de la mediul de business.
Simona este alături de noi din toamna lui 2019 și în ultimele luni a fost fundraiser pentru proiectul Teatrul, o formă de exprimare, din Baia Mare. Inițiativa Tatianei Căuni vine în sprijinul trupei de teatru Masca, care după ani de reușite cu resurse minime, vor avea în final o sală de repetiții finanțată de Cora Romania, care îi va ajuta să își continue activitatea. Pentru că nu-i așa, într-o lume plină de complexitate, primul leadership pe care trebuie să îl exersezi e cel al propriilor emoții, și probabil că nu inutil grecii din antichitate când alegeau locul unui nou oraș, însemnau prima dată pe hartă locul teatrului – adică locul unde își antrenau emoțiile și viața interioară.
Salutare, Simona! În loc de salut, spune-ne un lucru pe care ar trebui musai să îl știm despre tine acum când fac cunoștință cu tine și cititorii noștri naradieni.
Cu siguranță faptul că eu cred cu tărie că e un moment foarte bun în care putem dezvolta educația copiilor și tinerilor din România. E și motivul pentru care m-am intors în țară după ce am acumulat experiență în străinătate și am văzut clar cum aș vrea să arate educația (și) în țara noastră.
Care e programul tău obișnuit într-o zi, și mai ales, care e momentul tău preferat în zi?
Mărturisesc că dorm liniștită atunci când am agenda plină, pentru că aleg exclusiv activități care mă pasionează. Îmi place siguranța și poate că nu întâmplător se reflectă și în ceea ce fac – la job le ofer clienților cele mai bune soluții de securitate, mă pregătesc să devin trainer de public speaking pentru a ajuta oamenii să își dezvolte încrederea de sine și să își depășească limitele, iar la Narada contribui pentru a asigura o educație de secol XXI tinerilor îndrumați de acești profesori, care mă uimesc de fiecare dată cu ideile lor. Cum în piramida lui Maslow nevoia de siguranță este urmată de cea de iubire și apartanență, și eu dedic timpul rămas familiei și prietenilor.
Cărți citite sau audio?
Prefer cărțile tipărite, nimic nu se compară cu senzația când dai pagina nerăbdător să vezi ce urmează. Plus că îmi fac notițe pe paragrafele cu care rezonez si revin la ele la nevoie. Momentan mă axez pe cărți de business și coaching, iar pentru relaxare Seneca și lectură în limba olandeză. Pe noptieră am acum Simon Sinek – Start with Why, Robin Sharma – Călugărul care și-a vândut Ferrari-ul și Seneca – Alt timp nu am; le citesc în paralel.
Ce crezi că n-ar trebui să lipsească dintr-o școală de secol 21?
O biblioteca vastă cu lecturi clasice, de actualitate și în diverse limbi străine; aparatură digitală pentru ca cei mici să înțeleagă digitalizarea; ore de dezvoltare a abilităților de tip „soft skills” integrate în programă, având în vedere că top 5 abilități căutate de angajatori realizat de LinkedIn Learning arată cam așa : creativitate, persuasiune, colaborare, adaptabilitate și inteligență emoțională.
Crezi că școala ar trebui să educe viitorul om sau viitorul profesionist? De ce?
Cei șapte ani de acasă sunt fundația pe care se construiește totul. Din punctul meu de vedere, școala ar trebui să dezvolte tineri cu încredere de sine, capacitate de adaptare și lucru în echipă, pregătiți să facă față paletei de opțiuni pe care le vor avea în alegerea studiilor și, ulterior, a unei cariere. Să ținem cont că joburile de astăzi nu vor avea aceleași cerințe peste 10 ani. Lucrurile se mișcă foarte repede în contextul digitalizării, așa că e important să lucrăm la partea umană, și aș menționa aici: managementul resurselor umane, creativitatea, capacitatea de a ține o prezentare și de a vorbi în public, lucrul în mediul digital. Dobândind aceste skill-uri, viitorul adult va fi capabil să aleagă un drum către a deveni un profesionist.
De ce voluntariat la Narada pentru tine?
Voluntariat la Narada pentru că iubesc educația și cred că nu încetăm nicio clipă să NE EDUCĂM și să EDUCĂM pe alții. Cum menționam și mai sus, vreau să particip la dezvoltarea educației în România și simt că prin Narada ne apropiem de ceea ce am apreciat în Europa de Vest. Îmi e greu să aleg un singur moment, așa că las aici două exemple care mă fac să îmi bată inima cu bucurie și mândrie că sunt voluntar Narada. Prima discuție cu profesorul inițiator de proiect, moment în care nu te mai poți opri din vorbit și plănuit, pentru că rezonezi instant cu un om care vrea tot ce e mai bun pentru elevii săi, îl/o admiri și ai vrea să obții toți banii din lume ca să îi vezi visul devenind realitate; și mai e momentul în care prezint proiectul în rolul meu de Fundraiser și împărtășesc colegilor voluntari, domnilor profesori și sponsorilor povestea proiectului pe care îl reprezint.
Descrie experiența ta Narada într-un cuvânt.
Goosebumps 🙂
Știm că de curând ai manageriat în calitate de fundraiser un proiect Naradian. Spune-ne pe scurt care e, concret, schimbarea în educație pe care își propune să o realizeze proiectul de care te-ai ocupat?
M-am îndrăgostit de acest proiect de cum am văzut titlul și chipul doamnei profesoare. Nici acum nu știu dacă eu l-am ales sau el m-a ales pe mine. Trupa Masca are două semnificații: masca de actor și deopotrivă cea de antreprenor. Doamna profesoară Tatiana Căuni formează viitori tineri de succes, încrezători în abilitățile lor, pregătiți să facă față unui interviu și să țina o prezentare în fața unui public. E important să menționez că Liceul Emil Racoviță din Baia Mare reprezintă o fuziune între un liceu teoretic și unul tehnnologic, astfel încât rolurile din trupa Masca au fost realizate așa încât să acopere cunoștințele diferitelor categorii de elevi.
Cum a fost momentul când ați primit vestea finanțării proiectului vostru?
Am sunat-o pe doamna profesoară de cum am aflat vestea finanțării din partea Cora Romania. Era în pauză și s-a bucurat foarte mult, am simțit emoția în vocea ei. Era nerăbdătoare să anunțe în școală faptul că visul ei de 19 ani și al atâtor generații de elevi pasionați va deveni realitate: o sală de repetiții și spectacole în interiorul liceului.
În încheiere
Mai multe lucruri despre mine și proiectele în care mă implic găsiți pe pagina mea de LinkedIn, unde îmi place să fiu activă și să postez conținut relevant pe temele mele de interes.
Lasa un raspuns sau comentariu
Trebuie sa fii Intra in cont sau Inregistreaza cont nou pentru a posta un mesaj.